Diskuze
Vodík pohání vojenské ponorky i váš notebook
Děkujeme za pochopení.
x
Re: vodík? proč? máme vzduch!!!
Je to s nejvetsi pravdepodbnosti nesmyl - proste vtipek.
Miloslav Šimek
V současné době jedu na třešňovici ...
není to špatné palivo.
ariovistus
Vodikova ekonomika=nezmysel
Je úplne hlúpe používať vodík tam kde sa dajú použiť obyčajné batérie. Tie už existujú a sú omnoho efektívnejšie pri zachovávaní energie ako elektrolýza. Proste sa auto na noc zasunie do zásuvky a je to.
V porovnaní s autom na batériu má vodík len nevýhody - je výbušný, ľahký, ťažko sa stláča, neefektívny. Výskum by sa mal sústrediť na lacné a ekologické batérie.
Luděk Janík - autor
Re: Vodikova ekonomika=nezmysel
A myslíte, že se nesoustředí?
anthropoid42
k vykonum auta
Auta oznacovana jako FCC maji tu vyhodu, ze maji vysokou ucinnost dwell-to-well. Auto na vodik o 50kW motoru ma stejnou "ucinnost" jako konvencni 80kW motor. Jenze FCC pracuje pri mensi "utilization" provozu, cili tam, kde benzinak "spori" na neutral, FCC bezi dal z ruznych duvodu, mj. i proto, ze tzv. on-off cykly opotrebovavaji elektrody FCC pomerne rychle, zejmena pri cold-start. Ty kalkulace o vykonu nize byly pouhy teoreticky prepocet, kolik dukovan je potreba na celkovy provoz, nema to nic co delat s tim, jaka bude skutecna spotreba. Veskere bilance dosud publikovane pocitaji s usporou priblizne 70% vztazeno na benzinovy zaklad. Jenze to je jen provoz, vybudovani nove infrastruktury na vodik.stancie, materialove naklady na vlastni FC a prebudovani elektriky v motoru tenhle prepocet vraci do bilance oproti benzinu do vicemene vyrovnanych cisel pri cenach benzinu roku 2007.
To mpixel: vsadim se, ze vsechny kopce v CR na sestku nevyjedete, a to ani se 150kW motorem.
mpixel
Re: k vykonum auta
hmmm, to je pravda velký kopec bez pomalých aut co tam brzdí provoz se v česku najít nedá
mpixel
Naučte se počítat.
Když má auto výkon 100kW vůbec neznamená že motor dodává po celou dobu jízdy 100kW 100kW vyprodukuje jen když se rozjíždí a plyn je na podlaze a při nejefektivnějších otáčkách. Průměrně jede tak na 10kW možná i méně. Někdy taky dokonce jede z kopce.
mpixel
Re: Naučte se počítat.
proto také palivové články u vodíkového pohonu mohou mít nižší výkon aby bylo auto rychlejší než auto na spalovací motor. Výkonové špičky při zrychlení vyrovnají například kapacitory.
světskej
***oo
a nebylo by lepší modernizovat silnice? Něco jako jsou autodromy na poutích.Nahoře pletivo dole vodič.
Panda Červená
Je vodík nutný?
Vodík je jen přenašeč energie, a to dost nepříjemný. Nedají se z primární energie (asi jaderné) nějak vyrábět uhlovodíky? Tedy benzín? Teoreticky by na to měla stačit H2O a CO2 (a spousta energie, ale možná míň než na ten vodík). A odpadlo by vymýšlení skladování, distribuce atd... vodíku.
anthropoid42@centrum.cz
Re: Je vodík nutný?
jiste, teoreticky lze cokoliv premenit na cokoliv, ale ten vodik je energeticky nejvyhodnejsi, re-synteza uhlovodiku z CO2 a vody je docela fuska a energeticky uplne ulitle reseni. Nejelegantnejsi reseni by bylo vyrabet vodik elektrolyzou vody ze solar cells, pokud by slunecni clanky meli patricny vykon. Ale pochybuju, ze se toho v dalsich 20 letech dockame.
Martin
A v ktere rozvojove zemi se ten Vodik tezi ?
A v ktere rozvojove zemi se ten Vodik tezi ? Neni to nahodou tak, ze se pracne rozklada voda pomoci elektrickeho proudu, nebo dokonce se vyrabi z fosilnich zasob ? Argument, ze vodiku je ve vode a vody je dostatek, je zcela jiste pravdivy, ale jaxi uz se verejnosti takticky zamlcuje, ze na ziskani vodiku z vody se musi dodat mnohem vice energie, nez se pak ziska spalenim vodiku. A ta energie se odnekud musi vzit.
Pokud bychom vsechny vozidla pres noc prevexlovali na vodik, ktery by se vyrabel pomoci elektrickeho proudu, tak bychom potrebovali zhruba dalsich 16-24 Jadernych elektraren a to jenom pro ceskou republiku.
Za soucasne situace, jaderna energie je totalne zablokovana, je to mission impossible.
Collin
Re: A v ktere rozvojove zemi se ten Vodik tezi ?
Máte pravdu, ačkoli od nových JE by jste mohl odečíst ty stovky starých rafinerií, uhelných dolů, plynovodů, uhelných elektráren, atd., neboť to by ty nové JE zastaly. Nicméně je to opravdu nereálné a bylo by to i pravděpodobně výrazně dražší. A neřešilo by to rozvojové země.
Ale kdoví, je možné že v budoucnu se to zlepší, např. pokud se najde mnohem účinnější využití sluneční energie. Pak může být vodík v oblasti akumulace energie důležitý. Proto bych výzkum v této oblasti nezatracoval.
mpixel
vodík a větrna a solární energie ideální kombinace
Na větrné a solární elektrárny všichni nadávají, že mohou vyrábět energii jen když fouká nebo svítí slunce a musí být zálohované jiným zdroji. Pokud by tyto alternativní zdroje sloužily k výrobě vodíku, tak by to bylo super ! Přebytečná elektřina by se akumulovala do vodíku. Využít by se mohly i ztráty při výrobě i zpracování. Ztráty = tepelná energie. Vytápění budov ideální případ. Ušetřilo by se hodně i za rozvody elektřiny - větrná elektrárna by byla například přímo u čerpací stanice
Collin
Re: vodík a větrna a solární energie ideální kombinace
Ono *by* to bylo super (a doufejme že jednou bude). Kdyby ovšem existovaly účinné sluneční kolektory. Bez dotací (a dotace se nemůžou dávat všem a navždy) nejsou vůbec rentabilní. Tj. je levnější získat tu energii jinak, třeba spalováním fosilních paliv, a to je problém. Solární nadšení Vám vydrží jen do doby, kdy to budete muset hradit z vlastní kapsy. Je tu i problém se surovinama - kdyby jste chtěl alespoň z části pokrýt potřebu lidí solárními panely, velmi brzo by jste vyčerpal zásoby kovů potřebných k výrobě těchto panelů. Naděje ale neumírá, energie dodávaná sluncem je hojná a snad v blízké budoucnosti budou levnější a účinnější solární panely. Zajímavým řešením je i použití Stirlingova motoru, což ale není vhodné třeba pro RD.
Větrné elektrárny - to je vůbec smutná story. Nefungují když nefouká, ale nefungují ani když fouká moc (u nás by to však asi nebyl problém tak jako na pobřežích). Stejně tak by jsme asi neměli problém s jejich pravidelnou likvidací nenadálými poryvy větru.
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Námořníci USA propašovali před 100 lety na palubu bitevní lodi prostitutku
V dubnu 1924 zažilo americké námořnictvo obrovský skandál, který se dostal na titulní stránky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...
Skvělý filmový zvuk bez velké instalace. Test nejzajímavějších soundbarů
Položíte jej na polici před televizor, propojíte kabelem, zapojíte do zásuvky a během pár chvil se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Dawesův plán na čas stabilizoval Německo, ale nástup Hitlera neodvrátil
Německá vláda přijala před 100 lety, v dubnu 1924, Dawesův plán. Byl to americký projekt na...
Před 100 lety padl světový rekord v délce letu vrtulníkem
Duben 1924 přinesl další mírný progres lidských schopností v oblasti létání. Světový rekord v délce...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Lotyšská armáda je malá, materiálem nehýří, ale Ukrajině něco ze svého poslala
V roce 2004 vstoupilo Lotyšsko do NATO, přesto nemůže nechat svou případnou obranu pouze na bedrech...
Inspektor/ka Oddělení dohledu nad zpracováním biologických materiálů
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha