Diskuze

Vodík pohání vojenské ponorky i váš notebook

S vodíkovým pohonem může německá vojenská ponorka U31 zůstat pod vodou nepřetržitě až tři týdny. Palivo budoucnosti se však používá i v městské hromadné dopravě nebo třeba pro napájení mobilních telefonů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Poper

4. 12. 2007 0:28
Jedine vlastni bioiplyny

0 0
možnosti

Tomáš Jedno

3. 12. 2007 23:22
vodík? proč? máme vzduch!!!

http://www.autonavzduch.cz/R^

0 0
možnosti

x

3. 12. 2007 23:50
Re: vodík? proč? máme vzduch!!!

Je to s nejvetsi pravdepodbnosti nesmyl - proste vtipek.

0 0
možnosti

Miloslav Šimek

3. 12. 2007 20:02
V současné době jedu na třešňovici ...

není to špatné palivo.

0 0
možnosti

ariovistus

3. 12. 2007 17:36
Vodikova ekonomika=nezmysel

Je úplne hlúpe používať vodík tam kde sa dajú použiť obyčajné batérie. Tie už existujú a sú omnoho efektívnejšie pri zachovávaní energie ako elektrolýza. Proste sa auto na noc zasunie do zásuvky a je to.

V porovnaní s autom na batériu má vodík len nevýhody - je výbušný, ľahký, ťažko sa stláča, neefektívny. Výskum by sa mal sústrediť na lacné a ekologické batérie.

0 0
možnosti

Luděk Janík - autor

3. 12. 2007 19:27
Re: Vodikova ekonomika=nezmysel

A myslíte, že se nesoustředí?

0 0
možnosti
A

anthropoid42

3. 12. 2007 16:57
k vykonum auta

Auta oznacovana jako FCC maji tu vyhodu, ze maji vysokou ucinnost dwell-to-well. Auto na vodik o 50kW motoru ma stejnou "ucinnost" jako konvencni 80kW motor. Jenze FCC pracuje pri mensi "utilization" provozu, cili tam, kde benzinak "spori" na neutral, FCC bezi dal z ruznych duvodu, mj. i proto, ze tzv. on-off cykly opotrebovavaji elektrody FCC pomerne rychle, zejmena pri cold-start. Ty kalkulace o vykonu nize byly pouhy teoreticky prepocet, kolik dukovan je potreba na celkovy provoz, nema to nic co delat s tim, jaka bude skutecna spotreba. Veskere bilance dosud publikovane pocitaji s usporou priblizne 70% vztazeno na benzinovy zaklad. Jenze to je jen provoz, vybudovani nove infrastruktury na vodik.stancie, materialove naklady na vlastni FC a prebudovani elektriky v motoru tenhle prepocet vraci do bilance oproti benzinu do vicemene vyrovnanych cisel pri cenach benzinu roku 2007.

To mpixel: vsadim se, ze vsechny kopce v CR na sestku nevyjedete, a to ani se 150kW motorem.

0 0
možnosti

mpixel

3. 12. 2007 20:13
Re: k vykonum auta

hmmm, to je pravda velký kopec bez pomalých aut co tam brzdí provoz se v česku najít nedá ;-)

0 0
možnosti

mpixel

3. 12. 2007 15:44
Naučte se počítat.

Když má auto výkon 100kW vůbec neznamená že motor dodává po celou dobu jízdy 100kW! 100kW vyprodukuje jen když se rozjíždí a plyn je na podlaze a při nejefektivnějších otáčkách. Průměrně jede tak na 10kW možná i méně. Někdy taky dokonce jede z kopce.

0 0
možnosti

mpixel

3. 12. 2007 15:49
Re: Naučte se počítat.

proto také palivové články u vodíkového pohonu mohou mít nižší výkon aby bylo auto rychlejší než auto na spalovací motor. Výkonové špičky při zrychlení vyrovnají například kapacitory.

0 0
možnosti
JD

světskej

3. 12. 2007 14:19
***oo

a nebylo by lepší modernizovat silnice? Něco jako jsou autodromy na poutích.Nahoře pletivo dole vodič.

0 0
možnosti

ppeta

3. 12. 2007 14:20
Re: ***oo

Jako myslíš jezdit tramvají?;-D

0 0
možnosti
JS

Panda Červená

3. 12. 2007 13:55
Je vodík nutný?

Vodík je jen přenašeč energie, a to dost nepříjemný. Nedají se z primární energie (asi jaderné) nějak vyrábět uhlovodíky? Tedy benzín? Teoreticky  by na to měla stačit H2O a CO2 (a spousta energie, ale možná míň než na ten vodík). A odpadlo by vymýšlení skladování, distribuce atd... vodíku.

0 0
možnosti

anthropoid42@centrum.cz

3. 12. 2007 14:02
Re: Je vodík nutný?

jiste, teoreticky lze cokoliv premenit na cokoliv, ale ten vodik je energeticky nejvyhodnejsi, re-synteza uhlovodiku z CO2 a vody je docela fuska a energeticky uplne ulitle reseni. Nejelegantnejsi reseni by bylo vyrabet vodik elektrolyzou vody ze solar cells, pokud by slunecni clanky meli patricny vykon. Ale pochybuju, ze se toho v dalsich 20 letech dockame.

0 0
možnosti

Martin

3. 12. 2007 11:31
A v ktere rozvojove zemi se ten Vodik tezi ?

A v ktere rozvojove zemi se ten Vodik tezi ? Neni to nahodou tak, ze se pracne rozklada voda pomoci elektrickeho proudu, nebo dokonce se vyrabi z fosilnich zasob ? Argument, ze vodiku je ve vode a vody je dostatek, je zcela jiste pravdivy, ale jaxi uz se verejnosti takticky zamlcuje, ze na ziskani vodiku z vody se musi dodat mnohem vice energie, nez se pak ziska spalenim vodiku. A ta energie se odnekud musi vzit.

Pokud bychom vsechny vozidla pres noc prevexlovali na vodik, ktery by se vyrabel pomoci elektrickeho proudu, tak bychom potrebovali zhruba dalsich 16-24 Jadernych elektraren a to jenom pro ceskou republiku.

Za soucasne situace, jaderna energie je totalne zablokovana, je to mission impossible.

0 0
možnosti

Collin

3. 12. 2007 11:56
Re: A v ktere rozvojove zemi se ten Vodik tezi ?

Máte pravdu, ačkoli od nových JE by jste mohl odečíst ty stovky starých rafinerií, uhelných dolů, plynovodů, uhelných elektráren, atd., neboť to by ty nové JE zastaly. Nicméně je to opravdu nereálné a bylo by to i pravděpodobně výrazně dražší. A neřešilo by to rozvojové země.

Ale kdoví, je možné že v budoucnu se to zlepší, např. pokud se najde mnohem účinnější využití sluneční energie. Pak může být vodík v oblasti akumulace energie důležitý. Proto bych výzkum v této oblasti nezatracoval.

0 0
možnosti

mpixel

3. 12. 2007 11:06
vodík a větrna a solární energie ideální kombinace

Na větrné a solární elektrárny všichni nadávají, že mohou vyrábět energii jen když fouká nebo svítí slunce a musí být zálohované jiným zdroji. Pokud by tyto alternativní zdroje sloužily k výrobě vodíku, tak by to bylo super ! Přebytečná elektřina by se akumulovala do vodíku. Využít by se mohly i ztráty při výrobě i zpracování. Ztráty = tepelná energie. Vytápění budov ideální případ. Ušetřilo by se hodně i za rozvody elektřiny - větrná elektrárna by byla například přímo u čerpací stanice

0 0
možnosti

Collin

3. 12. 2007 11:26
Re: vodík a větrna a solární energie ideální kombinace

Ono *by* to bylo super (a doufejme že jednou bude). Kdyby ovšem existovaly účinné sluneční kolektory. Bez dotací (a dotace se nemůžou dávat všem a navždy) nejsou vůbec rentabilní. Tj. je levnější získat tu energii jinak, třeba spalováním fosilních paliv, a to je problém. Solární nadšení Vám vydrží jen do doby, kdy to budete muset hradit z vlastní kapsy. Je tu i problém se surovinama - kdyby jste chtěl alespoň z části pokrýt potřebu lidí solárními panely, velmi brzo by jste vyčerpal zásoby kovů potřebných k výrobě těchto panelů. Naděje ale neumírá, energie dodávaná sluncem je hojná a snad v blízké budoucnosti budou levnější a účinnější solární panely. Zajímavým řešením je i použití Stirlingova motoru, což ale není vhodné třeba pro RD.

Větrné elektrárny - to je vůbec smutná story. Nefungují když nefouká, ale nefungují ani když fouká moc (u nás by to však asi nebyl problém tak jako na pobřežích). Stejně tak by jsme asi neměli problém s jejich pravidelnou likvidací nenadálými poryvy větru.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 22 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F

v diskusi je 8 příspěvků

21. března 2024

Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...

Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Nyní startuje naposledy

v diskusi jsou 3 příspěvky

28. března 2024  15:36

Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 22 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí

v diskusi je 34 příspěvků

27. března 2024  17:17

Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...