Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Nejlepší auto pro pošťáky: jezdí v patách a přivoláte jej tabletem

aktualizováno 
Hannover (od zpravodaje Technet.cz) - Elektronické systémy v automobilech jsou na veletrhu CeBit velkým tématem. Volkswagen se pochlubil koncepcí poštovního auta budoucnosti. Nazývá jej eT! a pošťáka může automaticky sledovat během donášky.

Takto by mohlo vypadat pošťácké auto budoucnosti. | foto: Václav Nývlt, Technet.cz

Volkswagen eT! je opravdu promyšlený, ale zatím pouze koncept. I když prý plně funkční.

Poštovní doručovatel může vůz kompletně řídit pomocí tabletu a chytrého telefonu. Stiskem tlačítka může vůz přivolat a eT! jej zcela samostatně dojede, díky baterii senzorů a kamer si poradí i se zatáčkami a členitým terénem. Maximální rychlost takto přivolaného vozu je 6 kilometrů v hodině.

Další funkce se jmenuje "follow me", tedy "následuj mne". V tomto režimu si automobil udržuje konstantní vzdálenost od listonoše, respektive jeho chytrého přenosného zařízení a jede mu v patách. Pošťák tedy nemusí neustále nasedat a popojíždět, když má více zásilek v jedné ulici.

VW eT!

Diodové pásky v přední i zadní části auta slouží i jako světelná výstraha ostatním řidičům a kolemjdoucím.

Pravé boční dveře může otevřít pomocí tlačítek pod zpětným zrcátkem a drobnou pákou (v podstatě joystickem) vedle sedadla spolujezdce může vůz manuálně řídit.  

Auto pohání dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 70 kW, krátkodobě až 96 kW. Maximální provozní rychlost činí 110 km/h, z nuly na stovku se rozjede za 14,7 sekundy. Baterie má kapacitu 32,1 kWh, váží 480 kg a plně nabitá je za čtyř hodiny. Dojezd na jedno nabití je v průměru 100 kilometrů.

Takto by mohlo vypadat poštovní auto budoucnosti. Tedy za předpokladu, že ještě budou existovat poštovní služby a balíky nebudou doručovány automatickými drony.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Eureka Park a část startupů z Francie.
Deset českých startupů pojede v lednu do Las Vegas. Můžete to být vy

Agentura CzechInvest vybere deset začínajících firem, které budou vystavovat v obřím start-up pavilonu na veletrhu CES 2018 v Las Vegas. CES je největší...  celý článek

Miroslav Krále za kniplem Siebel Si 204 ve kbelském muzeu
Letadlem „rozháněl“ bruslaře na rybníku a málem ho sestřelil Mustang

Láska ke zbraním ho na letňanském letišti za 2. světové války málem přivedla do náruče gestapa, ostrý jazyk jen o pár let později ukončil jeho krátkou kariéru...  celý článek

Síla závodního dronu spočívá ve výkonném motoru a dobře zvolené vrtuli. Jan...
Sport budoucnosti, při kterém se ani nepohnete. Závody superrychlých dronů

Video, které uvidíte, není nijak zrychlené. Jde o reálný záznam toho, co před sebou v brýlích pro virtuální realitu vidí Jan Mittner, když se svým dronem létá...  celý článek

Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak
Alternativní, nebo přirozený? Normální porod chápe každý jinak

Chcete porod bez léků a věčného vyrušování, jenže lékaři vás označí za alternativní matku.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.