Dieselelektrická lokomotiva ve stanici Nám. Míru. Vede pracovní vlak s pěti pracovními vozíky z depa Hostivař do stanice Dejvická, odkud zamíří na místo výměny výhybky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kolejiště stanice Nám. Míru
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tunel z Nám. Míru do stanice Muzeum. V kolejišti je pár vodičů vlakového zabezpečovače SOP–2P
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Asi po 100 metrech za stanicí Nám. Míru potkáváme první z dvojice pracovních vlaků, které přiváží a odváží materiál na místo výměny výhybky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Poslední z vozíků pracovního vlaku
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Druhý pracovní vlak dovezl na místo štěrk. Nakolejené dvoucestný bagr nejprve z vozíku vytěží nový štěrk, který umístí na uvolněné místo v kolejišti.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Rypadlo ukládá na uvolněné vozíky štěrk vytěžený z kolejiště.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Částečně odtěžená výhybka umožňuje pohyb techniky v tunelu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dvoucestné rypadlo sype na podkladní beton nový štěrk.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Strojvedoucí dieselelektické lokomotivy ve svém království
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
První pracovní vlak je asi 100 metrů za stanicí.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
První pracovní vlak zaujal přítomné novináře.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V prvním vozíku měli dělníci připravené podložky pod podkladnice, podkladnice, vrtule, příložky a podložky pod vrtule.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Do třetího vozíku ukládají dělníci vytěžené kusy kolejnic. Mají délku do metru a půl a hmotnost kolem 70 kg.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V posledním vozíku jsou vytěžené pražce.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pod pražci je penetrovaný podkladní beton. Proto není kolejiště pod novými pražci zaštěrkováno. Pod vodiči na stěně tunelu vede tunelový vodovod (vlevo).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Správný rozchod mezi kolejnicemi zajišťuje rozpěra.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Před výhybkou se nachází podložený, elektricky nevodivý styk.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Stykové transformátory zajišťují současnou funkci kolejových obvodů a odvod zpětného trakčního proudu mezi elektricky oddělenými kolejnicemi.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pro manipulaci s těžkými kolejnicemi mají dělníci k dispozici ruční kolejový vozík a "jeřábek".
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pro manipulaci s těžkými kolejnicemi mají dělníci k dispozici ruční "jeřábek".
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na místo odtěženého štěrku nasypal bagr nový štěrk. Poté odtěží původní štěrk, pražce a kolejnice.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Těžba původního štěrku z podkladního betonu
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Těžba původního štěrku z podkladního betonu
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Těžba původního štěrku z podkladního betonu uvolnila pražec.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V čase, ve kterém rypadlo odváží odtěžený štěrk a nabírá nový, dělníci vytěží pražec, rozříznou ho na dvě půlky a odnesou na vozík pracovního vlaku.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Normální délka pražce je 2,6 metru. V místě výhybky ovšem dosahuje délky až 4,2 m, a proto dlouhé kusy dělníci rozřežou na dvě části.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Rozpůlený impregnovaný dubový pražec má hmotnost kolem 50 kg.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V čase, kdy rypadlo vysypává a nabírá štěrk z vozíků, dělníci uvolňují vrtule nařezané kolejnice.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Jazyky nové výhybky. Mimo jiné se musí ještě zaštěrkovat a podbít pražce.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Před výhybkou je v kolejišti mezi vodiči vlakového zabezpečovače takzvaná diverzní kolejnice, která se používá v případě havarijní opravy kolejnice, např. lomu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Stykové transformátory hned za stanicí Náměstí Míru. Zajišťují současnou funkci kolejových obvodů a odvod zpětného trakčního proudu mezi elektricky oddělenými kolejnicemi.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz