Základní škola

Vyzkoušejte si, co vás ve škole (mimo jiné) nenaučili

• 47
Chemie, přírodopis, čeština, matematika - to všechno jsou předměty, při vzpomínce na něž leckomu vyskáčou pupínky. Máme pro vás programy, které vám zdarma pomohou trauma z dětství překonat.

Procvičujte si matematiku, češtinu, přírodopis a další školní předměty. Většina námi doporučovaných produktů je k dispozici dokonce zdarma. Pokud máte doma dítko školou povinné, neváhejte a instalujte.

V následujícím přehledu naleznete několik zajímavých aplikací pro základní, ale i střední školy. S jejich pomocí si procvičíte matematiku, češtinu, chemii, přírodopis atd. Protože jde většinou o zdarma dostupné programy, nelze od nich očekávat převratné funkce a vlastnosti. Chcete-li svým dětem dopřát opravdu komplexní a profesionální produkty, je nutné se poohlédnout po komerčních řešeních, kterých na našem trhu existuje poměrně dost.

Žáček 1.0 – freeware
Program Žáček je určen pro všechny školou povinné děti, kterým chce rodič zpestřit učení a procvičování vybraných kapitol zábavnou formou. Chcete naučit své dítě rozpoznávat ručičkové hodiny, chemické prvky, abecedu, noty, naučit práci s penězi, počítat a to vše nenásilnou a hravou formou? Pak je tento program určen právě pro vás.

• Stahujte ze Slunečnice.cz na této adrese (700 KB).

Diktáty Holubec – freeware

Program Diktáty Holubec může pomoci vašim dětem zvládnout pravopis českého jazyka. Skládá se z řady pravopisných cvičení, na kterých si vaše děti procvičí pravopis. Můžete své děti nechat si ho jen tak pocvičit i si je přezkoušet. Můžete jim zadat vypracovat jen určité cvičení nebo přímo celou kapitolu zabývající se určitým jevem. Pravopisné cvičení nebo i celé kapitoly si můžete také vytisknout na papír.

• Stahujte ze Slunečnice.cz na této adrese (800 KB).

Converter 1.4 – freeware

Converter je aplikace určená pro převody fyzikálních jednotek. Program umí pracovat s více než sedmi sty jednotkami. Ty jsou seskupeny do několika oblastí podle fyzikálních veličin. Converter umí mezi sebou převádět jednotky těchto veličin: délky, obsahu, objemu, hmotnosti, síly, tlaku, práce, výkonu, elektromagnetismu (proudu, napětí, odporu, magnetického toku, magnetické indukce a intenzity magnetického pole), fotometrie (svítivosti, jasu, osvětlení), rychlosti, teploty, úhlu, času, hustoty, kinematické a dynamické viskozity a průtoku. Taky umí převádět násobky a díly.

• Stahujte ze Slunečnice.cz na této adrese (2,8 MB).

Kdo je kdo v Česku, Slovensku a ve světě 2.3 – shareware

Chcete vědět, kdo byla Vlasta Fabiánová, čím se proslavila a kdy umřela? Potom zkuste využít slovník Kdo je kdo. Databáze česko-slovenských jmen obsahuje 6280 hesel, u světové to je 11 300 a celkově obsahuje 4100 fotek. Stávající databázi lze i editovat a dokonce do ní lze přidávat i další osobnosti.

• Stahujte ze Slunečnice.cz na této adrese (60,7 MB).

Botanika vyšší rostliny: Léčivky 2.0 – demo

Jednoduchá výuková aplikace k výuce přírodopisu na ZŠ. Program je rozdělen na část výukovou a část testovací. Navíc obsahuje dva závěrečné testy. Každá položka obsahuje obrázek, stručný popisek a celkovou nápovědu. Obsahuje celkem 30 léčivek spolu s jejich testy.

• Stahujte ze Slunečnice.cz na této adrese (2 MB).

Koření zámořských objevů – freeware

Tento program obsahuje obrázkový test, ve kterém je úkolem určit koření na obrázku. Pod odpovědí se objeví mapa výskytu této rostliny společně se zajímavými informacemi o ní. Tyto informace můžete následně využít v další části programu, kde se detailně seznamujete s jednotlivými zástupci. Po stáhnutí přejmenujte soubor na koren.exe. Spusťte tento soubor, zadejte heslo (získáte zdarma), rozbalte a spusťte setup.exe.

• Stahujte ze Slunečnice.cz na této adrese (1,5 MB).

BasicChemi 2 – freeware

Počítačová periodická soustava prvků obsahuje vše, co by měla mít (názvy prvků v češtině, latině, angličtině a němčině, molární hmotnosti prvků, hodnoty elektronegativity, jejich protonová a oxidační čísla). Dále umožňuje výpočet molární hmotnosti sloučenin, jednoduché výpočty s procenty. Informace o prvcích lze samozřejmě tisknout. Přítomen je kvíz na otestování vašich znalostí. Navíc se v programu nacházejí základní informace významných osobností české i světové vědy v oblasti chemie. Program lze aktualizovat pomocí aplikace Updater, která je součástí instalace.

• Stahujte ze Slunečnice.cz na této adrese (2,2 MB).

Smart Counter 1.2 – freeware

Smart Counter je aplikace určená pro všechny žáky základních i středních škol a pro studenty osmiletých gymnázií. Je dobrým pomocníkem při studiu matematiky. Dokáže zobrazit všechny výpočty i s celým jejich postupem. Program zvládá tyto výpočty: řešení rovnic (lineární, kvadratické, vyšších stupňů), řešení soustav rovnic s neznámými, výpočty se zlomky (krácení, převod desetinného i periodického čísla na zlomek), dělení mnohočlenů, násobení "pod sebe", převody jednotek, převody mezi číselnými soustavami, největší společný dělitel, nejmenší společný násobek, rozklad na součin prvočísel a výpis prvočísel v intervalu.

• Stahujte ze Slunečnice.cz na této adrese (1,1 MB).

RazDvaTri 1.0 – freeware

Program RazDvaTri je výukový program určený na podporu výuky matematiky na 1. stupni základní školy. Pracuje ve dvou základních režimech: výuka a test. Pokrývá velkou část klíčového učiva matematiky prvního stupně základní školy – porovnávání čísel, základní matematické operace (sčítání, odčítání, násobení a dělení).

• Stahujte ze Slunečnice.cz na této adrese (1,1 MB).

Solid Geometry 0.91 – shareware

Nástroj, který rychle, spolehlivě a přesně spočítá objem, povrch či hmotnost různých prostorových útvarů. Dostupné jsou prakticky všechny typické útvary: krychle, kvádr, koule, kužel, válec, jehlan, hranol, komolý kužel, komolý jehlan, válcová nádrž, kulová úseč, kulová výseč a kulová vrstva. Z nich jehlan, hranol a komolý jehlan mají dále několik možných podstav. Pro snazší orientaci je u každého přítomen nákres. A pro případný manuální výpočet jsou k dispozici vzorce pro všechny typy zahrnutých těles.
  • Stahujte ze Slunečnice.cz na této adrese (522 KB).