náhledy
V-2
Autor: public domain
Wernher von Braun (1912 - 1977), americký raketový konstruktér německého původu
Autor: NASA/MSFC
V-2 při zkušební startu
Autor: http://www.nationalmuseum.af.mil, Technet.cz
Zázračná bomba - tak dobový německý tisk označoval raketu V2.
Autor: Jan Kužník, Technet.cz
V2 není zbraň teroru ... je nádrherná. Dobový německý tisk.
Autor: Jan Kužník, Technet.cz
Zde stál komplex vojenských laboratoří a továrny na střely V1/V2 v Peenemünde. Do dneška přežila jen elektrárna s viditelným dopravníkem na uhlí.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
V popředí dopravník uhlí do elektrárny. V budově se ukrývá drtič uhlí.
Autor: Jan Kužník, Technet.cz
Jeřáb v pozadí vykládal uhlí z lodí a předával je do drtičky, ze které byla palivem zásobována elektrárna. Pojížděl při tom po rameni dlouhém 214 metrů ve výšce 13 metrů. Přímo pod touto obří konstrukcí bylo možné uskladnit 22 000 tun uhlí. Za hodinu byl jeřáb schopen naložit a drtič rozdrtit maximálně 100 tun uhlí.
Autor: Jan Kužník, Technet.cz
Uvnitř elektrárny byly základni stroje ponechány tak, jak se v roce 1990 zastavily. Nejšpinavější část dělí od návštěvníků sklo.
Autor: Jan Kužník, Technet.cz
Elektrárna sloužila až do prvního dubna 1990. V provozu byla od července 1942. Výstavba trvala necelé tři roky.
Autor: Jan Kužník, Technet.cz
Výzkumné centrum v Peenemünde. Na podstavci stojí první balistická raketa světa - odvetná zbraň číslo 2 nazývaná V-2.
Autor: Jan Kužník, Technet.cz
Výzkumné centrum v Peenemünde. Na podstavci stojí první balistická raketa světa, odvetná zbraň číslo 2 nazývaná V2. Elektrická souprava vpravo vozila do továrny civilní obyvatele z okolí.
Autor: Jan Kužník, Technet.cz
Budova elektrárny v Peenemünde. Vlevo je jasně viditelný dopravník, který vede z drtičky na uhlí. Velké kusy bylo totiž potřeba rozmělnit na pravidelné menší kousky (cca 40 mm), kvůli kvalitě hoření. Dnes je budova zakonzervovaná v původním stavu. To znamená, že kde to šlo, zůstaly původní stroje atd. Elektrárna sloužila svému účelu i po válce.
Autor: Jan Kužník, Technet.cz
Na výrobu energie bylo potřeba obrovské množství uhlí. Na pás do elektrárny jej dopravoval tento jeřáb.
Autor: Jan Kužník, Technet.cz