Flickr býval oblíbeným internetovým fotoalbem i v Česku. Když si ho však v roce 2005 koupila společnost Yahoo, začala služba pomalu upadat. Zatímco ostatní inovovali, Flickr se neměnil a ztrácel dobyté pozice. Fotografie uživatelů se postupně přestěhovaly na jiné služby jako jsou například Facebook nebo Picasa a u nás pak třeba na Rajče.net. I proto se zřejmě fanoušci blogovací služby Tumblr tak bojí, že ji Yahoo zničí (o akvizici si můžete přečíst zde).
Teď se však zdá, že Yahoo chytá doslova druhý dech a ničit se rozhodně nic nechystá. Ba právě naopak. Svou více než štědrou nabídkou Flickr konkurenci přeskočil hned několikrát. Cloudové služby jako Google Drive, Box, Dropbox běžně nabízejí zdarma 7, 10, 15 nebo maximálně 50 GB. Flickr teď nabízí 1 TB, tedy rovný tisíc GB. Jen pro srovnání, v současnosti koupíte nejlevnější terabajtové disky za zhruba 1 500 korun.
Faktem je, že ukládat si zde můžete pouze fotografie a videa, zatímco výše jmenované služby fungují jako virtuální disk na jakákoliv data.
Další obrovskou výhodou je, že na Flickr je teď možné fotky ukládat v jakémkoliv rozlišení a bez nutnosti další komprese. U většiny internetových fotoalb se při přenosu fotografie komprimují a tedy i znehodnocují. Při prvním krátkém testování nás však trápil pomalý upload fotografií. Uvidíme, zda je to jen zvýšeným zájmem, nebo trvalý jev.
Omezena jsou pouze videa. Ta mohou mít v rozlišení 1080p maximální délku tři minuty.
Flickr také dostal nový kabátek, který lépe pasuje k této fotografické sociální síti. Snímky lze samozřejmě prohlížet i v režimu full screen a přehrávat ve slideshow.
Ne všichni však jsou však změnami nadšeni, jak vyplývá z této diskuze. Stěžují si především, že ne vše funguje, jak byli zvyklí. "Stará verze byla mnohem lepší. Doufám, že to je špatný vtip nebo Beta testování naší pozornosti," smutní si například uživatel s přezdívkou Sleepwalker. Podivná je i cenová politika, kdy za rozšíření úložného prostoru na 2 TB chce Flickr ročně necelých 500 dolarů (cca 10 000 korum).
Konkurencí Flickru v Česku je především internetové fotoalbum Rajče.net, které patří do rodiny iDNES.cz. Sem si mohou uživatelé nahrát zcela neomezené množství fotografií (na rozdíl od Flickru). Nejdelší hrana snímku se však při nahrávání zmenšuje na většinou postačujících 2 000 pixelů a u fotek pro výrobu fotoknihy na 3 000 pixelů.
Flickr v současnosti používá více než 89 milionů lidí. A z nové nabídky vyplývá, že Yahoo po pondělním oznámení o nákupu sociální blogovací sítě Tumblr začíná vystrkovat růžky a ukazuje, že ještě zdaleka neskládá zbraně a hodlá se poprat především o nastupující generaci internetových uživatelů.