Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kolem Yahoo krouží supi zvučných jmen. Chtějí klíčové aktivity

  14:41aktualizováno  14:41
Kdysi tato firma budovala internet a ve Spojených státech byla v jedničkou. Nyní jsou její aktiva na prodej. Zájem má řada velikánů.

Budova firmy Yahoo | foto: AP

Firmy jako Google, Verizon, ale třeba i deník Daily Mail, to všechno jsou známí zájemci o internetové aktivity společnosti Yahoo. Ale zájemců je mnohem více, hovoří se až o čtyřech desítkách firem. Nyní se blíží termín, kdy mají potenciální kupci předložit svoje nabídky. Z původního 11. dubna byl o týden prodloužen.

Už ke konci minulého roku se Yahoo rozhodlo, že prodá některé své aktivity, jen zatím nebylo jasné, které by to měly být. Spekulovalo se, že by se Yahoo rozhodlo podle došlých nabídek. Už tehdy bylo jasné, že firma dlouhodobě ztrácí svou hodnotu, a tak jsou akcionáři poněkud nervózní, a tím pádem budou chtít rozprodat aktivity před tím, než budou bez hodnoty. Yahoo stále patří k nejnavštěvovanějším webům ve Spojených státech.

Nová šéfka Yahoo Marissa Mayerová

Šéfka Yahoo Marissa Mayerová

Firmě napomohla ani zatím téměř čtyřletá mise Marissy Mayerové, která měla nastartovat Yahoo k lepším výkonům. Manažerka s dlouhodobou zkušeností z Googlu však zvrat nepřinesla, a Yahoo se tak například nepodařilo zachytit nástup mobilního internetu.

K prodeji základních internetových aktivit i k prodeji asijské součásti již společnost Yahoo dva roky tlačí investiční fond Starboard Value, který patří mezi její akcionáře. Základní internetové aktivity Yahoo zahrnují elektronickou poštu, zpravodajství, různé katalogy a další.

Potenciální kupci se tak nyní mají vyjádřit, o jaká aktiva mají zájem a jakou za ně hodlají nabídnout cenu. Někteří zájemci mohou stát jen o základní internetové aktivity Yahoo, případně o jejich části, zatímco jiní mohou usilovat o podíl v Yahoo Japan či v největším čínském internetovém prodejci Alibaba. Firma v této čínské obdobě Amazonu vlastní patnáctiprocentní podíl.

Zájemci od konkurence

Vzhledem k širokému záběru Yahoo se prakticky všichni známí zájemci dají brát jako konkurence. Google, respektive jeho mateřská společnost Alphabet se o Yahoo zajímá již dlouho. I proto se po nástupu Mayerové spekulovalo, že je trojský kůň Googlu. Zlí jazykové by nyní mohli tvrdit, že se to potvrdilo.

Vedle Googlu se o firmu zajímá i operátor Verizon, který by rád odkoupil i podíl, který má Yahoo ve společnosti Yahoo Japan. Nabídku chystá i mediální konglomerát Time a zájem také mají některé investiční skupiny. Některé z nich mohou spolupracovat s Microsoftem

Nově se také hovoří i o majiteli britského deníku Daily Mail. Ten zahájil jednání s několika investičními firmami. Návrh skupiny Daily Mail & General Trust by podle deníku Wall Street Journal mohl mít jednu ze dvou podob. Podle prvního scénáře by investiční partner převzal hlavní americké internetové aktivity Yahoo, zatímco Mail by získal aktivity Yahoo v oblasti zpravodajství a médií.

Podle druhého scénáře by investiční partner převzal společnost Yahoo, zatímco její mediální a zpravodajské aktivity by se sloučily s internetovými aktivitami Mailu. Ze sloučených divizí by byla vytvořena nová společnost, kterou by řídil Mail a ve které by měla jeho mateřská firma větší podíl než podle prvního scénáře.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.