Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Yahoo řeší problémy přeplněných schránek - nabídne neomezené

  15:41aktualizováno  15:41
Yahoo bojuje s konkurenčními nabídkami e-mailových účtů prostřednictvím nabídky neomezené kapacity schránek.

Yahoo! - Yahoo! | foto: Profimedia.cz

Americká internetová společnost Yahoo! nabídne zdarma e-mailovou schránku s neomezenou kapacitou. Změny zahájila v květnu a současný limit jednoho gigabytu bude rušit postupně, takže se neprojeví všem klientům současně. Čeští poskytovatelé e-mailových služeb podobné kroky zatím nezvažují.

Uživatelé, kteří služeb Yahoo! využívají zdarma, mají nyní k dispozici emailovou schránku o velikosti jednoho gigabytu. Předplatitelé prémiových služeb, kteří platí 20 dolarů ročně (asi 420 Kč), mají k dispozici prostor o dvou gigabytech. Yahoo! ale nabízí, že poplatek 20 dolarů bude vracet, když ji o to uživatelé požádají.

České portály Seznam.cz a Centrum.cz nabízejí u svých e-mailů limit dva gigabyty. Mluvčí Centrum.cz Petr Kapalín ČTK řekl, že o zavedení schránek s neomezenou velikostí firma neuvažuje.

"Podle našich průzkumů drtivá většina uživatelů schránku bez limitu nevyužije, jde spíše o marketingový nástroj," řekl Kapalín. Pokud ale bude poptávka, prý se nad tím zamyslí.

Yahoo! přiznává, že většina jeho uživatelů se bez problémů vejde do limitu jednoho gigabytu. Nabídka by prý měla zaručit, že si nikdo nebude muset lámat hlavu s tím, zda nebude muset některé zprávy smazat, když bude chtít přijmout e-mail s objemnou přílohou.

"Lidé by měli e-maily považovat za něco, kde si archivují život," řekl už před pár týdny agentuře Reuters zakladatel Yahoo! David Filo. "Všechny ty zprávy si budete moci ponechat navždy," řekl.

Yahoo! ale podotýká, že nemusí neomezený prostor nabídnout těm, kteří si z jeho e-mailových služeb dělají on-line skladiště. Pravidla, která určí, co lze ještě považovat za soukromou korespondenci a vlastní materiály a co už hraničí s porušováním pravidel běžného využití služby, ale Yahoo! zatím nestanovilo.

Na diskusních fórech si někteří lidé stěžují na rostoucí problém spamu, tedy nevyžádané pošty, a krok Yahoo! považují za snahu uklidnit rozladěné uživatele.

"To je tak zoufalý krok. Yahoo! právě dokázalo, že už neví, jak inovovat.

Proč by někdo potřeboval více než dva gigabyty prostoru na běžný e-mail?," ptá se v diskusi na webu TechCrunch uživatel s přezdívkou vslog.

Yahoo! má v celém světě více než 250 milionů uživatelů, zatímco službu Gmail, kterou nabízí konkurenční Google, využívá přes 50 milionů lidí.

Služba Gmail pro e-mailové služby nenabízí neomezený prostor, nyní ho však zvětšuje a slibuje, že v tom bude pokračovat.

Yahoo! začalo e-mail zdarma nabízet v roce 1997, kdy měli uživatelé k dispozici schránku o velikosti čtyři megabyty. V roce 2004 firma velikost zvýšila na 100 megabytů a o rok později na jeden gigabyte.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.