Mnoho lidí používá YouTube jako zdroj hudby, ačkoli služba k tomu není primárně určená. Zbytečně tak vytváří datový provoz videí, která při poslechu nesledují, poslouchají v nižší zvukové kvalitě a nedopřávají si pohodlí a komfort specializovaných streamovacích hudebních služeb. Proč? Protože je to zdarma.
Hudební průmysl popularita tohoto řešení samozřejmě netěší, a to přeneseně dělá vrásky na čele i provozovateli YouTube. Ten na některých trzích, v Evropě však nikoliv, provozuje specializovanou službu a aplikaci YouTube Music. V ní jsou k přehrání jen a pouze hudební klipy. S aktivním režimem „audio only“ je ze serverů YouTube streamován jen zvuk, nikoli obraz.
Pokud uživatel využívá předplatné YouTube Red, které opět není na našem trhu k dispozici, poslouchá bez rušení reklamami. YouTube Music zatím zákazníky příliš neoslovilo, většina zůstala u klasického bezplatného univerzálního YouTube.
Větší počet reklam
A s tím chce vedení služby, zejména Lyor Cohen z vedení hudební divize, skoncovat. Plán je jednoduchý. Těm, kteří v řadě poslouchají velké množství hudebních klipů a je tedy jasné, že službu využívají především jako zdroj hudby, výrazně zvýší četnost reklam mezi klipy.
Změnou chce posluchače přesvědčit o přechodu na placené předplatné a zřejmě si rovněž připravuje pole pro uvedení nové placené hudební služby YouTube Remix, na které pracují i vývojáři z Hudba Google Play. Tato služba je nyní ve fázi podpisů smluv s hudebními společnostmi spravujícími obsah.
Zatím nikdo neupřesnil, zda se bude nárůst reklam týkat jen trhů, na kterých je současná alternativa k dispozici. Pokud však mají autoři ambice udělat z YouTube Remix globální službu, pak se na nápor reklam pravděpodobně musí připravit i čeští posluchači.