Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


YouTube poprvé v historii mění logo, nechce odkazovat na televizi

  19:25aktualizováno  19:25
Nejnavštěvovanější videoserver na internetu změnil vůbec poprvé od svého založení své logo. Mladá generace už totiž neví, k čemu původně slovo "tube" odkazovalo.

Nové logo YouTube (2017) | foto: YouTube.com

Od svého založení v roce 2005 měl server YouTube stále stejné logo: slova You (ty) a Tube (trubka, trubice) napsaná bezpatkovým písmem. Slovo Tube bylo vloženo do červeného tvaru, který odkazoval na klasickou televizní obrazovku s kulatými rohy. Toto logo dokonce přečkalo i akvizici Googlem na konci roku 2006. Přestože se tehdy spekulovalo, že Google převede službu pod své jméno, YouTube si zachoval samostatný brand.

YouTube.com - logo

Logo YouTube (2005 - 2011), od roku 2011 přešel Google na plochý vzhled loga

Přestože v roce 2011 se logo mírně upravovalo (zmizel „3D efekt“), současná změna jde mnohem dále. Hlavní změnou je snížený důraz na slovo „tube“. V novém logu již není dáváno do spojitosti s televizní obrazovkou.

Nové logo YouTube (2017)

Nové logo YouTube (2017)

Namísto toho je zdůrazněn znak šipky, což je univerzální symbol pro „přehrát“. Je to také symbol, který uživatelé YouTube důvěrně znají, protože právě tak vypadá tlačítko, kterým videa už více než deset let spouští.

„Je to evoluce, nikoli revoluce,“ říká Christopher Bettig, šéf uměleckého oddělení YouTube. Vysvětluje důvod, proč už není kladen důraz na slovo „tube“: „Nikdo dnes už neví, co to znamená.“

Původně totiž slovo „tube“ odkazovalo k televizoru (“the tube“ je zastaralé hovorové označení televizoru), což bylo odvozeno od technologie katodové trubice (CRT). Více v našem článku o historii televize.

Televize

Televize využívající katodovou trubici

Katodová trubice

Katodová trubice

Dnes, v době plochých televizí, je ale spojitost mezi trubicí („the tube“) a televizí asi stejně známá, jako spojitost mezi ukládáním a disketou. Proto se logo YouTube změnilo tak, aby byl větší důraz kladen na tlačítko přehrát: „Během let se toto tlačítko stalo hlavním ovládacím prvkem a je uprostřed každého videa. Stalo se takovou neoficiální zkratkou. Žilo vlastním životem.“ Nyní se tedy tlačítko stalo logem a za pár let už si na staré televizní obrazovky sotvakdo vzpomene.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Problémy služby Outlook.com
Microsoft měl problémy s Outlookem

Nedostupnost a výpadky služby Outlook.com sužovaly během večerních a nočních hodin řadu uživatelů.  celý článek

Russia Files na Wikileaks.org
Wikileaks začaly zveřejňovat data o ruské firmě, která prý pomáhá špehovat

Web Wikileaks.org zveřejnil první část uniklých dat, která ukazují, jakým způsobem Ruská federace masově sleduje provoz na síti internet. První část...  celý článek

Homepage bankovnictví Servis24.
Uživatelé Servis24 hlásí omezení dostupnosti, nebude to prý trvat dlouho

Elektronické bankovnictví České spořitelny se dnes potýká se zhoršenou dostupností služeb pro některé klienty.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.