Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


YouTube přichází o inzerenty, a tak odstranil 150 tisíc videí s dětmi

  19:33aktualizováno  19:33
YouTube čelí problémům poté, co se nedokázal vypořádat s videobsahem, který zobrazoval děti v kompromitujících situacích či jej diváci doprovázeli oplzlými komentáři. Nově tak přijal opatření, která mají některé excesy omezit.

Nové logo YouTube (2017) | foto: YouTube.com

Videa, která mají miliony zhlédnutí a zobrazují děti v nevhodných situacích nebo je pod nimi záplava nevhodných příspěvků, mají za následek odchod některých inzerentů z videoportálu YouTube. Většinou jsou to firmy zvučných jmen jako Adidas, Cadbury, Lidl, Mars, Deutsche Bank a jiné, další zvažují, že je budou následovat.

Právě reklamy těchto prémiových inzerentů zařazoval portál podle nastaveného algoritmu za videa, které byla hojně sledována, ale systém nerozpoznal, že měla závadný obsah nebo komentáře. Systém tak nerozpoznal nevhodnost videa a řídil se pouze sledovaností. Na nečinnost firmy si stěžovali i dobrovolníci, kteří označují závadná videa a účty.

Novináři ze serverů BBC, BuzzFeed, The Times a jiných webů objevili desítky tisíc videí, ve kterých jsou děti v situacích, které lze považovat za nevhodné. Našli ale i taková videa, kde jsou sice například nevinné snímky malých nahých dětí bez primárního cíle zobrazit nahotu, jen je pod nimi diskuze plná nevhodných komentářů. Taková videa však mají stovky tisíc zhlédnutí a tím pádem se na ně zaměřil i reklamní systém, který u nich automaticky nabízel propagaci známých značek spíše než menších inzerentů.

Podle BBC pod takovými snímky diskutují oplzle lidé z účtů, které zatím kontrolní systém YouTube neodhalil a nezablokoval. Firma se však ještě před veřejně ohlášeným odchodem některých inzerentů pokoušela situaci zachránit. Přijala sadu pravidel, která mají omezit sexismus a násilí.

Nová pravidla

Firma slíbila, že bude tvrději uplatňovat tyto své pokyny a bude blokovat nevhodné komentáře k videím s dětmi a u obsahu s urážlivým materiálem vyřadí reklamy, které jsou zaměřeny na rodiny.

Nyní podle serveru CBS News firma zrušila více než 150 000 videí se záběry dětí, které byly zjevně napadány.

„V uplynulém týdnu jsme podnikli akce, které vedly k odstranění více než 150 000 videí, které nepatří na YouTube. Vypnuli jsme nevhodné komentáře u více než 625 000 videí a uzavřeli stovky účtů... Kromě toho jsme odstranili reklamy z více než 2 milionů videí a více než 50 tisíc kanálů, které se maskovaly jako rodinné, abychom snížili motivaci k vytváření tohoto obsahu,“ píše v prohlášení YouTube.

Autor:



Nejčtenější

Otázka dne: Jak může dítě v děloze přežít týdny hlavou dolů?

Dítě vydrží v děloze několik týdnů hlavou dolů. Vy to ovšem doma nezkoušejte,...

Jak může dítě v děloze přežít týdny hlavou dolů, tedy v poloze, která u dospělého vede spolehlivě ke smrti? To je téma...

V USA skončila svoboda internetu. Operátoři ho mohou zpomalovat

Protesty na podporu Net Neutrality (Los Angeles)

Federální komise pro komunikaci zrušila ochranu svobody internetového připojení, tzv. síťovou neutralitu. Rozhodnutí...



Měla to být revoluce v létání. Před 50 lety poprvé vyjel Concorde z hangáru

První premiéra Concorde na veřejnosti v Toulouse.

Letiště Toulouse-Blagnac, pondělí 11.prosince 1967. Veřejnost má poprvé možnost na vlastní oči spatřit Concorde, první...

Čínská letadlová loď bude asi mít elektromagnetický katapult na letadla

Vizualizace nové čínské letadlové lodě Type 002

Nová třída letadlových lodí čínského námořnictva Type 002 bude pravděpodobně vybavena elektromagnetickým katapultem pro...

PŘEHLEDNĚ: V USA zuří boj o svobodu internetu. FCC chce zrušit neutralitu

V USA se připravuje zrušení opatření Net Neutrality, což by například umožnilo...

Federální komise pro komunikaci hodlá zrušit ochranu svobody internetového připojení, tzv. síťovou neutralitu. Proti...



Další z rubriky

Nový standard DisplayHDR srovná vysoký dynamický rozsah pro monitory

Nová Apple TV přináší podporu 4K a HDR obrazu.

Organizace VESA připravuje otevřený standard DisplayHDR, který definuje HDR pro LCD obrazovky počítačů a notebooků.

České autíčko zamířilo soutěžit do Spojených arabských emirátů

Vítězové středoškolské soutěže vyrážejí na světové finále

Má extrémně nízko těžiště, aby se se ani v náročném terénu nepřevrátilo. Dokonce mu autoři namontovali i závaží do kol,...



Najdete na iDNES.cz