Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Za neúspěchy hollywoodských hitů prý mohou SMS a internet!

aktualizováno 
Hollywoodským studiím se letošní léto nevyvedlo podle jejich představ. Filmový průmysl z toho obviňuje moderní komunikační prostředky, jejichž prostřednictvím zklamaní návštěvníci šíří své názory do světa - především SMS zprávy a internetové messengery.

Letošní léto si filmový průmysl za rámeček nedá. Tituly, které se měly stát kasovními trháky, buď neuspěly podle představ producentů, nebo zcela propadly. Příčinou neúspěchu letních megapropadáků Hulk nebo Gigli však nebyl špatný scénář, mizerné herecké výkony, ba ani naprostý nedostatek originality. Alespoň ne podle filmových studií.

My ne, to oni!

Podle Hollywoodu na tom kupodivu nenese hlavní vinu ani stahování kinoripů z internetu. Za strádání odvětví jsou zodpovědné moderní komunikační technologie, jejímž prostřednictvím se informace typu "nechoď na to, ztráta peněz" šíří mezi lidmi rychlostí světla. Ano, studia svou neschopnost skrývají za "záškodnické" SMS a pomluvy na internetu.

Problémem jsou především mladiství, kteří píší svým kamarádům často přímo ze sálu, když film ještě běží. Úspěšně tak nabourávají účinky pečlivě aranžovaných reklamních trailerů, jejichž poutavý střih by během premiérového víkendu přitáhl diváky i na sebevětší nesmysl.

Hollywoodské fígle

"Za starých časů jsme říkávali, že si 'kupujeme sledovanost'", sdělil listu Los Angeles Times Rick Sands, jeden z představitelů filmové společnosti Miramax. "Mohli jste vykoupit sály na část víkendových představení. Film měl navenek vysokou návštěvnost a trvalo déle, než se názory diváků rozšířily mezi veřejností."

S takovou strategií by už studia v dnešní době neuspěla. Technologie mobilních komunikačních prostředků drasticky zkrátila dobu, kterou návštěvník kina potřeboval k tomu, aby se o svůj zážitek podělil s ostatními a upozornil je, že ten trhák s ohromnou reklamní kampaní nestojí ani za zlámanou grešli.

Diváci prchají

Britský The Independent srovnává současný trend se situací před pěti lety. Tehdy, jak píše, byly letní hity nepochybně stejně špatné jako dnes a návštěvnost po prvním týdnu promítání klesla o 40 procent. Letos je to již 51 procent! Producenti zcela jistě nečekali, že si stejně povede i třetí díl Terminátora. Vzpoura strojů během týdne ztratila 56 procent diváků.

U některých titulů se zájem vytrácí již po úvodních představeních v pátek večer a při hlavních sobotních projekcích je v sálech jen slabý odvar návštěvníků. Následkem toho mizí neúspěšné filmy z kina dříve, než se dostane na všechny, kteří by je chtěli shlédnout.

Vox populi

Na diskusních fórech se v reakci na toto téma objevil názor, že Hollywood napadá svobodu slova a lidé mají právo říci ostatním, ať zbytečně nevyhazují peníze. Oba jmenované tituly jsou prý stupidní a nestojí za nic. Jiný čtenář navrhuje, ať se filmová studia soustředí na produkci kvalitních titulů. Pak by diváci používali moderní komunikační nástroje k šíření pochvalných recenzí.

Další pisatel se žertem táže, kdy asi MPAA (Americká filmová asociace) zakáže mobilní telefony, ICQ a podobné messengery? Človíček s nickem MadMax pak uzavírá debatu s tím, že Hollywood je jen banda idiotů.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Největší krádež dat je nakonec ještě třikrát větší, přiznalo Yahoo

Americká internetová společnost Yahoo v úterý oznámila, že hackerský útok, jehož obětí se stala v roce 2013, se dotkl všech uživatelských účtů, dohromady tří...  celý článek

FarmaNaDlani.cz
Tipy na zajímavé weby: Kde nakoupit na farmách, ukáže interaktivní mapa

Čím dál víc lidí zajímá, kde se dá nakupovat lokálně a ne od velkovýrobců či zahraniční produkty. Pěstitele a výrobce snadno najdete na mapě FarmaNaDlani.cz....  celý článek

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.