Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Za nevyžádanou poštu bude kriminál. Chce to ministerstvo

aktualizováno 
Ministerstvo informatiky chce po volbách prosadit do nového trestního zákoníku tresty za jakékoliv obtěžování elektronickými prostředky.

Nově by tak mohl stát postihovat i nevyžádané zprávy, které nemají povahu obchodního sdělení, tedy například politické, ideologické, náboženské či jinak obtěžující, řekl dnes ČTK ředitel legislativního odboru ministerstva Martin Plíšek.

Maximální navrhovaná trestní sazba je podle Plíška jeden rok. Ministerstvo již jednou podobnou právní úpravu předložilo, ale návrh nebyl při projednávání trestního zákoníku akceptován.

V současnosti postihuje rozesílání nevyžádaných obchodních sdělení tzv. antispamový zákon, který umožňuje uložit pokutu až deset milionů korun. Od srpna zavádí výjimku pro možnost posílání nabídek a dalších zpráv zákazníkům, se kterými v minulosti již firma spolupracovala a získala od nich kontakt. Zákazník, který od firmy nebude chtít obchodní nabídky dostávat, může zasílání kdykoliv odmítnout.

Nevyžádaná pošta v současnosti tvoří kolem 60 procent tuzemského e-mailového provozu. Od zavedení antispamového zákona v roce 2004 tuzemské subjekty spam téměř neposílají a drtivá většina zpráv pochází ze zahraničí, hlavně z asijských zemí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová dvoutisícová bankovka má na líci kosmodrom Vostočnyj, na rubu je most ve...
Chystá se ruská digitální měna. Kryptorubl nebudou uživatelé těžit

Digitální měna, která má poněkud jiná pravidla, než jsme si zvykli, vzniká v Rusku. Zcela pod kontrolou ji bude mít stát.  celý článek

FarmaNaDlani.cz
Tipy na zajímavé weby: Kde nakoupit na farmách, ukáže interaktivní mapa

Čím dál víc lidí zajímá, kde se dá nakupovat lokálně a ne od velkovýrobců či zahraniční produkty. Pěstitele a výrobce snadno najdete na mapě FarmaNaDlani.cz....  celý článek

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.