Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Žádní nadšení uživatelé. Microsoft si lidi do reklamní kampaně kupoval

aktualizováno 
Poslední masivní kampaní si Microsoft zadělal na pěknou ostudu. Jak vyšlo najevo, společnost použila do reklamy jen a jen "herce". Ti jsou k mání ve fotobance GettyImages.com. Cena - 50 USD/kus.

Společnost Microsoft v minulém týdnu v tichosti stáhla ze svých webových stránek svoji nejnovější reklamní kampaň (viz článek zde). Důvodů stažení bylo povícero - reklama se nápadně podobala kampani společnosti Apple, navíc vyšlo najevo, že dopis, ve kterém byl popisován přechod z prostředí Apple k operačnímu systému Windows, psala PR agentura Microsoftu. Na povrch však prosákly další informace, jak vše vlastně bylo doopravdy; čtenáři serveru SlashDot zjistili, že "nefalšovaní" propagátoři Windows, nadávající na počítače Apple, jsou pouhými herci. Jejich portrét, který byl využit v kampani Microsoftu, si může koupit a následně jakkoli použít každý. Za padesát dolarů je obrázek usměvavého teenagera, spokojeného manažera či vlídné paní v domácnosti k mání ve fotodatabance na serveru GettyImages.com.

Microsoft použil podobnou kampaň jako před několika měsíci (informace zde) konkurenční Apple. Jednotliví uživatelé si na billboardech i jinde vychvalovali počítač a především operační systém, na který právě přešli. V případě Applu se jednalo o systém MacOS. Microsoft a "jeho lidé" v kampani naopak počítače Apple kritizovali a nemohli si vynachválit PC se systémem Windows. Pokud by byla kampaň férová, zřejmě by se proti ní nezvedla taková nevole. Avšak - Microsoft na nátlak veřejnosti reklamu ze svých stránek po několika dnech stáhl. Pravý důvod je známý až teď.

Výřez z dopis, který na čas zveřejnil Microsoft v rámci akce Convert to PC

Spokojená PR paní, která si halasně vychvalovala Windows, není nic jiného než herečka, navíc s velmi nízkou gáží. Microsoft její portrét v kampani využil a zaplatil za to celých 50 amerických dolarů. Taková je cena za využití snímku z fotobanky GettyImages.com. "Obchodování s obrázky" potvrdili také někteří zainteresovaní pracovníci Microsoftu.

Je velmi pravděpodobné, že i další kampaně společnosti Microsoft byly tvořeny v podobném duchu, vždyť základ zůstal stejný. Spokojený uživatel propaguje produkt Microsoftu a nemůže si jej vynachválit. Podobně na tom byl školák z kampaně na vzdělávací produkty Encarta. Také jeho portrét je ve fotodatabance k nalezení - za obvyklou cenu; 50 amerických dolarů.

Po prosáknutí těchto informací se vyrojily spekulace, zda-li na podobném základě nepostavila reklamní kampaň také společnost Apple. I ta využila ke svému zviditelnění "lidí z ulice". Na rozdíl od Microsoftu však "jablíčkářům" žádný podobný počin dokázán nebyl a firma s jablkem ve znaku s kampaní přišla jako první, a tato byla, narozdíl od propagace Microsoftu, ceněna i kritiky.




Nejčtenější

„Neříkej, že už to děláme!“ Tahák šéfa Facebooku ukazuje, čeho se bál

Mark Zuckerberg vypovídá před americkým Kongresem. Jeho poznámky unikly na...

Mark Zuckerberg, zakladatel a šéf sociální sítě Facebook, vypovídal dlouhé hodiny před americkými kongresmany v...

Pilotovi se nechtělo střílet, ale musel. Sestřelení letu KAL 902

Letoun Korejských aerolinií po nouzovém přistání na zamrzlém jezeře.

Před 40 lety sovětská protivzdušná obrana sestřelila dopravní letadlo korejských aerolinek, které se dostalo na území...



Voda na Marsu je. Chová se však zvláštně a může i levitovat

Na povrchu Marsu můžeme spatřit nejenom doklady o proudění kapalné vody v...

Dva experimenty ukázaly, že na povrchu Marsu se voda chová výrazně jinak, než jsme zvyklí. Například místní „bahno“...

Youtuber zaplakal. V přímém přenosu mu hackeři ukradli 40 milionů

Ian Balina zřejmě během hacku přišel o více než dva miliony dolarů v...

Přijít o miliony dolarů je ve světě kryptoměn až neuvěřitelně snadné. Přesvědčil se o tom i Ian Balina, americký...

Konec DVB-T vysílání nezruší povinnost platit koncesionářské poplatky

Konec DVB-T vysílání na povinnosti platit koncesionářské poplatky nic nemění.

S přechodem na nový vysílací standard DVB-T2 přijdou někteří diváci o televizní příjem. Změní se něco z hlediska zákona...

Další z rubriky

Britská policie dopadla dealera díky otisku prstu z fotky na WhatsAppu

Snapdragon fingerpring

Dealerovi ve Walesu se stala osudnou fotografie sdílená přes komunikační síť WhastApp. Policisté ho dopadli díky fotce,...

Televizi nejen od UPC si přes internet pustíte i na zahraniční dovolené

UPC Horizon GO si již spustíte i v zahraničí. Vyzkoušeli jsme na hotelovém...

Loňské nařízení EU o konci digitálních hranic pro využívání digitálních služeb v rámci Evropy se začíná uplatňovat....

Gmail změní design a představí i nové funkce

Rozkliknutí kalendáře v gmailu

Emailová služba od Googlu změní v příštích týdnech design. Kromě toho představí služba i několik novinek, jako...

Najdete na iDNES.cz