Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Žádní nadšení uživatelé. Microsoft si lidi do reklamní kampaně kupoval

aktualizováno 
Poslední masivní kampaní si Microsoft zadělal na pěknou ostudu. Jak vyšlo najevo, společnost použila do reklamy jen a jen "herce". Ti jsou k mání ve fotobance GettyImages.com. Cena - 50 USD/kus.

Společnost Microsoft v minulém týdnu v tichosti stáhla ze svých webových stránek svoji nejnovější reklamní kampaň (viz článek zde). Důvodů stažení bylo povícero - reklama se nápadně podobala kampani společnosti Apple, navíc vyšlo najevo, že dopis, ve kterém byl popisován přechod z prostředí Apple k operačnímu systému Windows, psala PR agentura Microsoftu. Na povrch však prosákly další informace, jak vše vlastně bylo doopravdy; čtenáři serveru SlashDot zjistili, že "nefalšovaní" propagátoři Windows, nadávající na počítače Apple, jsou pouhými herci. Jejich portrét, který byl využit v kampani Microsoftu, si může koupit a následně jakkoli použít každý. Za padesát dolarů je obrázek usměvavého teenagera, spokojeného manažera či vlídné paní v domácnosti k mání ve fotodatabance na serveru GettyImages.com.

Microsoft použil podobnou kampaň jako před několika měsíci (informace zde) konkurenční Apple. Jednotliví uživatelé si na billboardech i jinde vychvalovali počítač a především operační systém, na který právě přešli. V případě Applu se jednalo o systém MacOS. Microsoft a "jeho lidé" v kampani naopak počítače Apple kritizovali a nemohli si vynachválit PC se systémem Windows. Pokud by byla kampaň férová, zřejmě by se proti ní nezvedla taková nevole. Avšak - Microsoft na nátlak veřejnosti reklamu ze svých stránek po několika dnech stáhl. Pravý důvod je známý až teď.

Výřez z dopis, který na čas zveřejnil Microsoft v rámci akce Convert to PC

Spokojená PR paní, která si halasně vychvalovala Windows, není nic jiného než herečka, navíc s velmi nízkou gáží. Microsoft její portrét v kampani využil a zaplatil za to celých 50 amerických dolarů. Taková je cena za využití snímku z fotobanky GettyImages.com. "Obchodování s obrázky" potvrdili také někteří zainteresovaní pracovníci Microsoftu.

Je velmi pravděpodobné, že i další kampaně společnosti Microsoft byly tvořeny v podobném duchu, vždyť základ zůstal stejný. Spokojený uživatel propaguje produkt Microsoftu a nemůže si jej vynachválit. Podobně na tom byl školák z kampaně na vzdělávací produkty Encarta. Také jeho portrét je ve fotodatabance k nalezení - za obvyklou cenu; 50 amerických dolarů.

Po prosáknutí těchto informací se vyrojily spekulace, zda-li na podobném základě nepostavila reklamní kampaň také společnost Apple. I ta využila ke svému zviditelnění "lidí z ulice". Na rozdíl od Microsoftu však "jablíčkářům" žádný podobný počin dokázán nebyl a firma s jablkem ve znaku s kampaní přišla jako první, a tato byla, narozdíl od propagace Microsoftu, ceněna i kritiky.



Nejčtenější

Vyřešil jsem nejslavnější záhadu, tvrdí devadesátiletý britský matematik

Britský matematik Michael Atiyah (2018)

Britsko-libanonský matematik Michael Atiyah tvrdí, že našel důkaz jednoho z nejslavnějších nevyřešených matematických...

Zelená Sahara, o hodinu delší den a rozpad Afriky. Co čeká naši planetu?

Budoucnost

Na základě současných poznatků dokážou vědci odhadnout, co se stane v daleké budoucnosti. Připravili jsme pro vás výběr...



Pohozeni v jednom hrobě. Po 400 letech vracíme dívce a chlapci tvář

Odhalení podoby dvou chlapců a devčete

Na začátku byla náhoda. Stavba rodinného bazénu u domku v Táboře odhalila kosterní pozůstatky tří lidí. V těchto dnech,...

Po 50 letech se poletí k Měsíci, vesmírným turistou bude japonský miliardář

Prvním vesmírným turistou, který se vydá na oběžnou dráhu kolem Měsíce, bude...

Prvním vesmírným turistou, který se vydá na oběžnou dráhu kolem Měsíce, bude japonský miliardář Júsaku Maezawa....

Nejlepší editor fotek zdarma: nemusí se instalovat a vznikl v Praze

Ivan Kuckir, autor programu Photopea.com

Potřebujete otevřít a upravit PSD soubor, ale nemáte po ruce Photoshop? Tato překvapivě svižná online aplikace zvládne...

Další z rubriky

YouTube končí s herní aplikací. Jako konkurence Twitche se neosvědčila

Herní podstránka YouTube.

YouTube se po třech letech rozhodl, že skončí s aplikací YouTube Gaming, která měla konkurovat streamovací aplikaci...

Facebook nově kontroluje fotografie a videa, zda nejsou falešná

Logo společnosti Facebook

Facebook rozšiřuje své kontrolní mechanismy na boj s falešnými zprávami o fotografie i videa.

Auta Google budou v ulicích nejen fotit, ale také měřit znečištění

Oficiální foto Google Street View Car

V rámci projektu Google Street View budou auta zaznamenávat nejen to, jak vypadají ulice v USA a v Evropě. Google ve...

Mýty a fakta o nočním pomočování dětí
Mýty a fakta o nočním pomočování dětí

Podle odhadů trpí nočním pomočováním neboli enurézou asi pětina dětí ve věku 5 let, obtíže se však nevyhýbají ani starším jedincům. Rodiče často spoléhají na to, že „z toho dítě vyroste“, v horším případě děti trestají. Noční pomočování přitom může velmi negativně ovlivnit sebeúctu a duševní pohodu dítěte.

Najdete na iDNES.cz