Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Založení webu vás v roce 2011 vyjde levněji

  12:49aktualizováno  12:49
Český správce domén CZ.NIC sníží velkoobchodní cenu domén s koncovkou .cz ze 155 na 140 korun. Ještě před pěti lety přitom stála roční registrace pětistovku.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Internetové domény s koncovkou .cz zlevní od února. "Ke zlevnění domény .cz dojde přesně po roce a měsíci. Je to součástí naší střednědobé strategie," uvedl výkonný ředitel CZ.NIC Ondřej Filip.

Výrazné zlevňování domény .cz v posledních letech souvisí s přechodem na nový registrační systém FRED. Ten vznikl na půdě sdružení CZ.NIC a kromě českého správce ho využívají například také správci registrů národních domén na Faerských ostrovech nebo v Estonsku.

CZ.NIC

CZ.NIC spravuje registr domén .cz, o samotnou registraci se starají komerční registrátoři. V současnosti eviduje téměř tři čtvrtě milionu registrovaných domén .cz.

Snížení ceny je logické vzhledem k tomu, že postupně klesá důležitost doménových jmen na internetu.

Zatímco v počátcích internetu bylo důležité, aby jméno domény mohl uživatel lehce odhadnout nebo si jej zapamatovat, s příchodem vyhledávačů se situace změnila.

Už není tak důležité, jak se stránka jmenuje, ale zda "vyskočí" v Googlu na první stránce s výsledky hledání. Může za to odvětví zvané SEO (Search Engine Optimization, tedy optimalizace pro vyhledávače). Doménové jméno stále hraje svou roli, ale už dávno ne tak zásadní jako dřív.

Více si o cenách a důležitosti domén můžete přečíst v tomto článku.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.