Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zamluvit hotel po internetu? To se u nás nenosí

  9:44aktualizováno  9:44
Češi při cestování téměř nevyužívají internet. Dopravu, hotel nebo penzion si na webových stránkách shání jen asi 15 procent lidí mladší a střední generace, což je proti průměru EU zhruba polovina. S rostoucím věkem se navíc využívání internetu dále snižuje, uvedl statistický úřad Eurostat.

Ve Velké Británii či Finsku se bez internetu na cestách neobejde zhruba polovina mladších lidí, na Slovensku je to pětina. V celé EU obecně platí, že využívání informační dálnice roste s dosaženým vzděláním. I mezi vysokoškoláky však před odjezdem na dovolenou zasedne k internetu jen každý třetí Čech.

Ještě méně obvyklé je v EU nakupování jízdenek, letenek či placení ubytování přes internet. Podíl na tržbách činí necelých pět procent, ČR i Slovensko však vykazují nadprůměrných 7,5 procenta.

Mezi samotnými firmami v oblasti cestovního ruchu je využívání internetu zcela běžné. Přístup na něj nemá jen 6,5 procenta firem, na Slovensku je to přes 15 procent. Horší je však situace u vysokorychlostního internetu. Ten má jen třetina českých a necelých 14 procent slovenských společností, zatímco průměr EU se blíží polovině.

Přes 80 procent českých firem má rovněž vlastní internetové stránky, mezi slovenskými je to jen nepatrně méně. České firmy také v rámci EU nejčastěji používají internet k monitorování trhu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Aplikace Uber
Apple nechal Uberu vlastní funkci, která umí nahrávat obrazovku uživatelů

Apple umožnil taxikářské aplikaci Uber kvůli aplikaci pro hodinky iWatch snímat obrazovky mobilních zařízení.   celý článek

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.