Zařadí se blogování mezi olympijské sporty?

Olympijské hry jsou tradičně skvělým byznysem pro televizní společnosti. Diváci sedí dlouhé hodiny u obrazovek, nacházejí v sobě náhlou vášeň pro závody v rychlobruslení či slalomu a spokojeně konzumují množství reklam. Na letošních hrách jim však konkuruje svět nových médií v podobě blogů.

Stačí rychlý pohled na internet a je možné začíst se do deníkových záznamů věnovaných jednotlivým sportovcům, náhodným komentářům lidí, kteří vyrazili do Turína, či si prohlédnout stovky odkazů nebo fotografií. Některé z nich je radost číst, ale především nabízejí osobitý pohled, a v tom je jejich kouzlo. Při čtení zápisků, které nikdo neupravoval a na internet se dostaly pouhým kliknutím, se lidé po celém světě mohou seznámit s osobnější stránkou olympiády. Dostává se jim přímého pohledu za kulisy.

"Je to vážně tak, být na olympiádě je úplně jiné," napsal jeden z autorů na adrese torinoblog.com, který nabídl čtenářům vyprávění o cestě na závody snowboardistů v Bardonecchii včetně cen hotdogů a jízdních řádů. "Nasávali jsme skutečný olympijský duch, přátelství, srdečnost a radost lidí z celého světa při společné hromadné party," píše italsky.

S vlastními blogy přišla televizní společnost NBC, která vysílá přenosy z olympijských her ve Spojených státech. Na jeden přispívá vítěz Světového poháru ve sjezdovém lyžování a proslulý rebel Bode Miller, na dalším přináší své postřehy otec Apola Antona Ohna, hrdiny rychlobruslařských závodů na krátké dráze v Salt Lake City.

Své zážitky sdělují stejným způsobem i mnozí členové z početného týmu, který NBC v Turíně a okolí má. Přidávají k dobru i historiky, s kterými by na obrazovku nemohli, což je minimálně v jednom případě škoda. "Zahlédl jsem dneska večer houf novinářů u jednoho hotelu v centru Turína. Kolovaly zvěsti, že v něm je ubytován George Clooney, který točí v Itálii film. Uprostřed toho davu, nepoznán a s ironickým úsměvem na tváři byl... George Clooney," napsal produkční Jon Miller.