Zneužití osobních dat na internetu straší uživatele

  • 1
Zákazníci na internetu mají zájem o přizpůsobování webových stránek individuálním potřebám, zároveň se ale ve zvýšené míře obávají bezpečnostních problémů spojených se shromažďováním osobních dat.

 Vyplývá to ze zveřejněných výsledků průzkumu mezi více než devíti sty dospělými zákazníky, který si nechala vypracovat americká společnost ChoiceStream, jež vyvíjí personalizační aplikace v oblasti e-komerce.

Ve srovnání s výsledky podobného průzkumu v předchozím roce zůstává stále silný, osmdesátiprocentní zájem mezi respondenty o "šití stránek na míru", přičemž o něco větší zájem o presonalizaci mají mladší zákazníci. Roste ale počet těch, kteří mají obavy ze zneužití osobních dat, které poskytnou k personalizačním účelům a o šest procent lidí méně než v loňském roce, celkem padesát devět procent účastníků průzkumu, je ochotno taková data poskytovat. Demografické údaje přitom sděluje jen čtyřicet šest procent lidí, což je jedenáctiprocentní pokles.

President ChoiceStream Steve Johnson k tomu podle serveru cio-today.com poznamenal, že se internetoví poskytovatelé a obchodníci musejí snažit vytvářet takové prostředí, v němž se nebudou zákazníci obávat osobní údaje sdělovat. Bezpečnostní obavy podle něj panují i ve vztahu k renomovaným značkám a firmám.
Průzkum také ukázal, že by řada zákazníků byla ochotna nakoupit na internetu více, kdyby byly webové stránky přehlednější s lepší navigací ke zboží, o které se zákazník zajímá.