Možnost zasílat dárky zavedl Facebook v říjnu 2012, aby tak prozkoumal další potenciální zdroj příjmů (více v našem tehdejším článku). Jednalo se obvykle o drobné dárky, například hrníčky, plyšáky nebo drobnou elektroniku.
Nyní se Facebook pochlubil s výsledky tohoto pokusu možnost zaslat dárek ve formě "fyzického zboží" využila pouhá pětina darujících. Ostatní místo toho dávali dárkové karty, slevy nebo poukázky.
"Posílání fyzických dárků je těžší na údržbu," řekl Lee Linden, který program dárků pro Facebook vede. "A pokud to využívá jen pětina, je na čase soustředit se na to, co využívá většina."
Přes Facebook šlo posílat řadu různých maličkostí, včetně hraček nebo plyšáků.
Facebook se tedy rozhodl možnost "fyzických dárků" nadále nenabízet. Spíše než o přiznání neúspěchu ale může jít o krok, který do budoucna otevírá možnost pro partnerství s více dodavateli - a možná dokonce i pro určitou platformu. A nadále funguje i nabídka dárkových karet a kupónů, které byly každopádně mnohem oblíbenější a v online světě díky okamžitému doručení i praktičtější. Facebook navíc plánuje i vlastní dárkovou kartu, kterou lze nabít libovolnou částkou a obdarovaný ji pak může využít ve vybraných obchodech. Testuje také možnosti online mobilních plateb.