Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Dreamliner na sebe v Praze nechal čekat, pak předvedl parádní průlet

  10:25aktualizováno  10:25
Efektním nízkým průletem pozdravil stovky diváků na pražském letišti pilot Boeingu 787 Dreamliner. Nejmodernější dopravní letoun současnosti v barvách polské letecké společnosti LOT přiletěl do Prahy poprvé.

Přesně o 29 minut později oproti plánu se v 9:04 letoun objevil nad letištěm. Provedl nízký průlet nad dráhou RWY 06/24, který však podle pozorovatelů nebyl tak nízký jako u největšího dopravního letadla A380 Lufthansa v říjnu 2011.

V 9:20 nakonec Boeing 787 Dreamliner přistál v mrazivém počasí na letišti Václava Havla. Zaparkoval u Terminálu 2, odkud se vypravují lety v rámci schengenského prostoru. Boeing přiletěl z Varšavy, kam se také ještě dnes vrací. V 10:20 se letadlo vydalo opět na start. Z Prahy odletělo v 10:35. Cestu sledujeme a přineseme vám z ní videoreportáž.

Fotogalerie

První dojmy z paluby nového stroje jsou kladné. Každá sedačka je vybavena velkou obrazovkou zábavního systému a USB portem pro napájení přenosných zařízení a přehrávání hudby i filmů. Dálkové ovládání na kabelu není jako obvykle umístěno v opěrce, ale šikovně přímo pod displejem. Nemůže se tak stát, že si při dlouhém letu tělem omylem přepnete program nebo zhasnete světlo nad sebou.

Potěší větší schránky na zavazadla a příjemné osvětlení kabiny, které prostor opticky zvětšuje.

Boeing nad Prahou

Ještě se vrátí

Polský Dreamliner bude v Praze k vidění ještě desetkrát. Letos se vrátí ještě 15. 12., 16. 12., 18. 12., 19. 12, 20. 12. a 28. 12. Příští rok se tu pak objeví 2. 1., 11. 1., 12. 1. a 14. 1.

Nízký průlet nad letištěm sledovaly stovky zájemců a spotterů v okolí i desítky novinářů přímo na letištní ploše. Polský Dreamliner bude v Praze k vidění ještě desetkrát.

První let na pravidelné lince uskuteční 16. 1. 2013 z Varšavy do Chicaga.

Nový Boeing o délce 57 metrů má poměrně velké rozpětí a plochu křídel (60 metrů, 325 m²), rozměrově je tedy srovnatelný spíše s Airbusem A330 (délka kolem 60 m, rozpětí také 60 m, plocha křídel 360 m²).

Hmotnost prázdného airbusu se pohybuje kolem 120-125 tun, kdežto u Dreamlineru je to o deset tun méně. O něco menší Boeing 767 (délka 55 m, rozpětí 48 m, plocha křídel 280 m²) s klasickou kovovou konstrukcí má prázdnou hmotnost kolem 90 tun. Další podrobnosti o novém letadle najdete zde.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

samořiditelný doručovací robot Starship
Estonsko je první evropskou zemí, která nechá roboty doručovat zboží

Estonsko se chystá pustit roboty do ulic. Budou doručovat zboží.  celý článek

Dvojité přistání Airbus A380
Podívejte se, jak musel obří Airbus A380 v Praze opakovat přistání

Přerušené přistání obřího airbusu neuvidíte na vlastní oči každý den. Přestože jde o běžný a z pohledu pilota rutinní manévr, záběry, kdy se letadlo již takřka...  celý článek

Pokořitelé Atlantiku v kokpitech letadel Costes, Bellonte a Lindbergh v reklamě...
První přelet Atlantiku proběhl dříve, než to dokázal osamocený Lindbergh

Když 20. května 1927 Charles Lindbergh přistál po svém triumfálním přeletu Atlantiku na letišti Le Bourget v Paříži, stalo se jeho jméno v historii letectví...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.