Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Černá puma Leo Expressu zaujala v Berlíně špičky evropské železnice

aktualizováno 
Nejprestižnější veletrh železniční techniky InnoTrans 2012 měl nečekané hvězdy a to hned dva "české vlaky". První z nich bude vozit cestující mezi Prahou a Ostravou od prosince letošního roku. Druhý je v Polsku vyrobený "žralok". Německé Deutsche Bahn podepsaly na InnoTransu smlouvu na dodávku nejméně 120 těchto "českých" vlaků.

V Berlíně tento týden proběhl nejprestižnější evropský veletrh železniční techniky InnoTrans 2012. Výstava s dvouletým cyklem měla letos nečekanou hvězdu a to "český vlak", přesněji černou pumu se zlatým pruhem Leo Expressu (přírodovědci prominou, název Panter má registrován národní dopravce).

O tuto nově koncipovanou jednotku Flirt švýcarského výrobce Stadler nečekaně projevily zájem téměř všechny špičky evropské železniční dopravy. Vlak si prohlédli top manageři evropských železnic i přítomní pracovníci vystavujících výrobců.

Černá puma Leo Expressu v obležení odborné veřejnosti a špiček evropské

Černá puma Leo Expressu v obležení novinářů, odborné veřejnosti a železničních manažerů

Uvozovky u spojení český vlak jsou na místě. Jednotku Flirt vyvinul a vyrobil švýcarský Stadler s využitím českých komponentů, z nichž jsou nejznámější sběrače (lidově pantografy) a dvojkolí (o tom, jak se vyrábí, si přečtěte v této reportáži). 

Lidé z týmu Leoše Novotného, majitele firmy Leo Express, vymysleli přeměnu původně regionální jednotky na luxusní dálkový vlak (více podrobností se dozvíte v článku Leo Express odtajnil vlaky. Černá puma je rychlá jako pendolino). Fryčovický Borcad pro černou pumu vyvinul zcela nová polohovatelná ergonomická sedadla.

Špičky evropské železnice i odbornou veřejnost zaujala ergonomičnost a kvalita

Špičky evropské železnice i odbornou veřejnost zaujala ergonomičnost a kvalita českých sedadel z Fryčovic i luxus interiéru

Běžní návštěvníci, odborní novináři i lidé od železnice mají pro sedadla Leo

Běžní návštěvníci, odborní novináři i lidé od železnice mají pro sedadla Leo Expresu jen slova chvály. Na sedadla Premium třídy dokonce stála fronta

A právě sedadla a kvalita interiéru u všech, kteří navštívili Leo Express v Berlíně, bodovaly. Od těch z ekonomické třídy až po luxusní Premium třídy. Vzhledem k omezenému počtu luxusních sedadel Premium třídy si na jejich vyzkoušení museli vystát frontu i návštěvníci v drahých oblecích.

Špičky železnice zaujal "český" trenažér pro strojvedoucí

Další novinkou v expozici švýcarského výrobce je zcela nová koncepce trenažéru pro strojvedoucí. Nově je součástí kabiny strojvedoucího.

Při výcviku jízdy strojvedoucího vlak stojí. Špičky evropské železnice zaujalo

Při výcviku jízdy strojvedoucího vlak stojí.  I toto řešení zaujalo

Při výcviku sedí strojvedoucí ve skutečném vlaku, který stojí na místě. Před svým pultem má při výcviku místo okna monitor. Počítače trenažéru se připojí k elektronice soupravy.

Simulátor Leo Expressu je vmontován do skutečné kabiny. Umožňuje ekonomicky

Simulátor Leo Expressu je vmontován do skutečné kabiny. Umožňuje ekonomicky výcvik strojvedoucích v reálném prostředí

Výhodou řešení je reakce skutečného vlaku na povely strojvedoucího. Pro Novotného společnost byla také důležitá vysoká flexibilita a nízká pořizovací cena.

Německá Deutsche Bahn zakoupila 120 Žraloků

V pátek 21. září 2012 vyjela poprvé v Plzni  s cestujícími první jednotka 844 Regio Shark od polského výrobce Pesa (ve zkušebním provozu, majitelem vlaku je ještě výrobce). Producent vyvinul tento vlak podle požadavků ČD.

Kotoučové brzdy jsou integrovány do kol. Vozidlo ale není vybaveno magnetickou

Původně pro ČD vyvinutý Žralok nakoupily na InnoTransu DB

Smlouvu na dodávku nejméně 120 "žraloků" s možností rozšíření až na 470 vlaků  podepsal právě na InnoTransu německý národní dopravce Deutsche Bahn. Motoráky budou samozřejmě vyrobeny podle požadavků DB.

Nahlédnutí k českým firmám na InnoTransu

InnoTransu se letos účastnilo 2 243 vystavovatelů z 45 zemí. Mezi nimi bylo  více než 100 českých firem a subjektů.

Nejdelší čtyřčlánková tramvaj Škoda ForCity Riga. Je plně klimatizovaná.

Nejdelší čtyřčlánková tramvaj Škoda ForCity Riga. Je plně klimatizovaná. Modularita konstrukce umožnila snadné přizpůsobení většímu rozchodu trati (1 524 mm).

Plzeňský výrobce také představil model nové obousměrné tramvaje 26T Miskolc. Má

Plzeňský výrobce také představil model nové obousměrné tramvaje 26T Miskolc. Má širší karosérii, je klimatizována a pojme 300 cestujících. Dalším vystaveným modelem je slovenská lokomotiva 109E2

Nová ergonomická železniční sedadla společnosti Borcad z Fryčovic u Frýdku

Nová ergonomická železniční sedadla společnosti Borcad z Fryčovic u Frýdku Místku na veletrhu železniční techniky InnoTrans 2012







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.