Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Největší sociální síť chce proniknout i do firem a konkurovat LinkedInu

  0:11aktualizováno  0:11
Facebook prý tajně pracuje na nových stránkách pro profesionály s názvem Facebook at Work (Facebook v práci). Nové stránky mají umožnit uživatelům oddělit osobní profil od pracovního, mají konkurovat síti LinkedIn, ale také službám od Googlu a Microsoftu. Informace přinesl deník Financial Times.

Mark Zuckerberg mluví o novém vyhledávání jako o dlouhodobém projektu, který se stane novým pilířem Facebooku. | foto: Facebook

Facebook je v mnoha firmách považován spíše za nežádoucí prokrastinační rozptýlení než za profesionální nástroj pro komunikaci a vyhledávání nových obchodních kontaktů. Podle informací ekonomického deníku The Financial Times (placený přístup) Facebook testuje nový projekt Facebook At Work umožňující oddělení soukromého a firemního profilu.

Jak funguje Facebook

Největší sociální síť o vás ví hodně, ale stačí to k úspěchu?

Testování se zatím účastní přes osm tisíc uživatelů a podrobnosti zatím nejsou oficiálně známé. Projekt má konkurovat profesionální síti LinkedIn, ale také službám od společností Google, IBM nebo Microsoft. Nové stránky mají umožnit uživatelům komunikovat s kolegy, spojit se s profesionálními kontakty a také spolupracovat na dokumentech. Facebook se ke zprávě odmítl vyjádřit.

Zkusme na vlastních lidech

Zaměstnanci Facebooku již dlouho používají stránky při každodenní práci. Nyní je testují s dalšími společnostmi, píše FT s odvoláním na neupřesněný zdroj. O programu Facebook@Work informoval už v červenci TechCrunch: „Práce bude zábavnější díky našemu nástroji Facebook v práci, na kterém pracujeme,“ uvedl jejich zdroj. Vývoj údajně probíhá pro všechny významné platformy.

Na pořadu dne podle některých není jen profesionální sdílení kontaktů (v čemž nyní dominuje síť LinkedIn), ale také sdílení souborů, úprava dokumentů a vnitrofiremní komunikace (zde se o pozornost firem uchází Office a Exchange od Microsoftu, Notes od IBM a balík on-line služeb od Googlu). Zdroj Techcrunch ovšem tvrdí, že Facebook nebude dělat vlastní sdílecí platformu, ale využije těch již používaných.

Aby se mohl Facebook stát nedílnou součástí života v kanceláři, bude muset získat důvěru podniků a organizací. To znamená vysokou a snadno nastavitelnou míru zabezpečení. Mnoho firem, které mají strach z poklesu produktivity, protože zaměstnanci tráví pracovní dobu prohlížením soukromých zpráv, nyní zakazuje používat Facebook v práci. V roce 2009 byl Facebook zakázán na 54 % amerických firemních počítačů, jiná studie z roku 2013 už ukazuje pouze 19 %.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zablokované internetové tržiště Hansa, kde uživatelé prodávali nelegální zboží.
Úřady zastavily provoz největších internetových tržišť s ilegálním zbožím

Velký koordinovaný policejní zásah v několika zemích měl za následek konec dvou největších obchodních center s nelegálním zbožím na internetu.  celý článek

Ilustrační snímek
Google sponzoruje program, který má sám psát lokální zprávy

Google podpořil nový projekt, který má automatizovat psaní lokálního zpravodajství.  celý článek

(Ilustrační snímek)
USA už nevěří firmě Kaspersky. Spolupracuje prý s ruskou FSB, tvrdí únik

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa v úterý vyškrtla ruskou antivirovou společnost Kaspersky Lab ze dvou seznamů prodejců, které mohou využívat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.