Infineon: oblečte si bundu s integrovaným MP3 přehrávačem

  • 1
Německá firma Infineon skloubila textilní průmysl s MP3 přehrávači; Za uživatelský komfort bez reklam a spyware chce KaZaa platit; Thomson a Universal se spojily proti digitálním pirátům; Iniciativě SDMI definivně odzvonilo.

Hudební bunda aneb e.wear trochu jinak
Původně německá firma, nyní nadnárodní korporace Infineon, jeden z největších výrobců polovodičů na světě, představila žhavou novinku. Společnost vyvinula prototyp MP3 přehrávače, který lze velice snadno všít do Brali byste takový hudební oděv? jakéhokoliv oblečení. Výrobek bude představen na nadcházejícím veletrhu Avantex, zaměřeném na high-tech oblečení, který se bude konat v polovině května ve Frankfurtu. Přehrávač se skládá z několika vzájemně propojených modulů (viz obrázek): centrálního audio procesoru, čtečky s MMC kartou (pravděpodobně 64 MB) a baterií, dotykové klávesnice a sluchátek s mikrofonem. Kdy bude tato technologie dostupná veřejnosti, není zatím známo, ale novou zimní bundu s MP3 přehrávačem bych si na hory vzal rád... Infineon vidí další využití podobných čipů například v lékařství, kde by mohly jednoduše monitorovat životní funkce pacientů.

KaZaa plánuje komercializaci
Společnost Sharman Networks, která provozuje síť KaZaa, postavenou na technologii FastTrack, zvažuje žalobu na programátora, který hacknul jejich aplikaci a očistil ji od reklam, spyware a dalších neřestí, což uživatelé ocenili 80 000 stažených kopií během jednoho týdne. Přestože je to jen zlomek celkového počtu uživatelů, představitelé Sharmanu se pěkně durdí - prý je poškozena pověst aplikace, neboť Lite verze má prý vysoce nestabilní kód, který by mohl poškodit hardware uživatelů (což je pochopitelně nesmysl). Ba co víc, KaZaa bez spyware je součástí nového komerčního plánu, který počítá se zpoplatněním ad-free verze. Co se týče volně šířeného klientu, firma podepsala smlouvu s internetovou reklamní agenturou Double Click, která se bude starat o prodej inzertních ploch a dodávku nové technologie pro zobrazování reklam. Během půl roku by tedy uživatelé měli dostat na výběr - buď si zaplatí a nebudou při práci v P2P síti obtěžováni, nebo bude jejich počítač plný, cituji: "...some sexy applications added to the KaZaa player."

Thomson a Universal společně
Vivendi Universal a Thomson Multimedia podepsaly strategické partnerství, v němž se zavázaly ke společnému podnikání na trhu s digitálními médii a boji proti pirátství. Smlouva obsahuje tři hlavní body:
Ochrana proti kopírování - společný vývoj technologií zabraňujících neoprávněnému kopírování a šíření copyrightovaného materiálu, postup proti šiřitelům pirátských kopií a firmám, které k tomuto účelu poskytují programové či hardwarové vybavení
Širokopásmové přenosy - Thomson a Vivendi posílí své partnerství při dodávkách a vývoji současných a budoucích modelů dekodérů pro placenou stanici Canal+
Video služby - Thomson bude hlavním dodavatelem služeb pro zpracování videa, zahrnující natáčení, postprodukci, balení a expedici. Společnosti budou také testovat nový systém video-on-demand pro online vysílání filmů. Tato spolupráce také počítá s testováním technologie pro mobilní telefony.
Podepsání smlouvy předcházelo deset měsíců složitých jednání a obě společnosti jsou nyní potěšeny, že jejich spolupráce bude přínosem pro stále se rozšiřující trh s digitálními médii.

Idea SDMI se zhroutila
Před čtyřmi lety spatřila světlo světa iniciativa SDMI (Secure Digital Music Initiative), která sdružovala největší světové nahrávací společnosti, experty z oblasti elektronické správy autorských práv (Digital Rights Management) a výrobce spotřební elektroniky, kteří si za cíl společně vytyčili zabezpečení hudebních nahrávek a boj proti pirátství. Na přelomu tisíciletí se SDMI proslavila akcí "Hackněte SDMI", v níž tým, který úspěšně odstranil digitální vodoznaky ze zvukových souborů, měl získat $10 000. Samozřejmě se to podařilo, což vyústilo až v hrozbu žaloby týmu univerzitního profesora Feltena, jenž postup zveřejnil. Neustálé dohadování a roztržky vyústily v odchod několika vývojářů v čele s Thomsonem, současným majitelem MP3 patentů, a nakonec v úplný rozpad celého hnutí. Každý si nyní hraje na svém písečku, každý label zkouší jinou ochranu CD, každá internetová společnost experimentuje s vlastním DRM systémem, což ústí v naprostou nekompatibilitu a společný postup je tentam. Na troskách SDMI nyní vyrostlo nové sdružení Digital Media Device Association s přibližně 40 členy, zatím však nebylo vydáno žádné oficiální stanovisko, jež by určovalo jeho cíle. Jedno je však jisté - rozhodně nepodporují tolik diskutovaný návrh senátora Hollingse o totálním zabezpečení veškeré spotřební elektroniky. Snad se tedy na scéně objevil někdo s rozumem v hrsti...