OBRAZEM: Jak se vyrábějí pohodlnější vlaky pro české železnice

  • 40
Výroba nových luxusních souprav pro České dráhy je v plném proudu. Podívejte se s námi do vídeňských dílen, kde se nové soupravy připravují pro české zákazníky.

Od prosince 2014 budou na trati spojující Prahu, Brno, Vídeň a Štýrský Hradec (Graz) na linkách Českých drah jezdit nové pohodlnější soupravy Railjet. Tento u nás vžitý název používá rakouský provozovatel vlaků. Výrobce Siemens je označuje jako Viaggio Comfort. Český dopravce by měl dostat sedm těchto souprav.

Jednotky z vídeňského závodu Siemensu (na výrobních linkách tohoto závodu se rodí také tramvaj ULF s nejnižší podladou na světě) přinesou do České republiky podle zkušeností redakce z jízdy z Vídně do Mnichova příjemnou kvalitu cestování.

Interiér nejluxusnější třídy Premium
Třída Premium má vlastní kuchyňský koutek

Interiér nejluxusnější třídy Premium Rakouských spolkových drah

V současnosti jsou vyrobeny všechny hrubé stavby vozů pro první soupravu Českých drah a pokračuje se ve výrobě vozů z druhé a třetí soupravy. Část vozů z první soupravy je již ve fázi konečné montáže.

Railjet v číslech

Počet vozů: 7

Počet sedadel: 442

Nejvyšší provozní rychlost: 230 km/h

Délka bez lokomotivy: 185 m

Hmotnost bez lokomotivy: 350 t

Jednotka se skládá ze sedmi vozů se 442 místy k sezení ve třech třídách. Vlak tvoří řídicí vůz s business a první třídou, bistro vůz a pět vozů druhé třídy.

Pohodlná ergonomicky řešená sedadla mají elektrické zásuvky 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky. Tlakotěsnost jednotky zabraňuje zaléhání v uších při průjezdu tunely a vozy jsou tiché.

Na českých železnicích je potáhnou lokomotivy Taurus z mnichovského závodu Siemensu. První v designu ČD, nazvanou Duch Brna, dráhy představily minulý týden. Vlaků Railjet mělo být více, České dráhy ovšem kvůli zadlužení nakonec nevyužily opci k nákupu dalších souprav.