Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video dreamlineru, jak startuje jako raketa, je jen optický klam

Nejen na českém internetu budí video s „kolmo startujícím“ Boeingem Dreamliner obdivné mručení. Ne, že by nebylo efektně natočené, ale z pohledu odborníka se v něm neděje zas tak něco moc zvláštního.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i75c58h54a17l 10T75o11m48i89n16s89k32ý 9981505647744

Kamera s větší ohniskovou vzdáleností je jakákoliv kamera v jakémkoliv mobilním telefonu.

0/0
22.6.2015 17:06

K32a60r74e58l 49H57o68r55á40k 2958259263223

Jakou emisní třídu splňuje?

0/0
21.6.2015 11:13

P95e39t58r 12N24ě79m83e67c 4120933200477

O rok předtím to skoro kolmo bylo :-)

https://www.youtube.com/watch?v=GZRKm6PG918

0/0
19.6.2015 20:21

K89a97r73e17l 33L36o25p43a41t82a 8796737201217

No tak to je fakt zázrak, že letadlo, které je dimenzováno na +-250 lidí a jejich zavazadla má dost výkonu. Už jste někdo na dálnici potkal samotný tahač co to valí 150km/h?

0/0
17.6.2015 15:10

J28o89s98e75f 14H60á84j36e92k 6768410299842

...tahače mají omezovač rychlosti, ale jinak by to, díky jejich výkonu, rozhodně problém nebyl...:-)

+2/0
18.6.2015 8:25

J69i79ř16í 30Č65a64p20e59k 9580932479178

ale na stejne efektni kolme pristani si frajer asi netrouf..., srab

+2/−1
17.6.2015 13:31

M69i10c81h79a22l 58H83o91r13s61k92y 2682366896580

;-Dvíte že v rose 1955 dělal řízek roll barrels se 707?  tomu se říká akrobacie:-P

nevim jestli tohle ještě někdo dokázal najdete to na you tube;-D

+2/0
17.6.2015 13:00

J62o62s14e96f 74K13a51r54f63í34k 7612235196980

Psali o tom také zde :-)

http://technet.idnes.cz/boeing-dash-eighty-60-let-0sg-/tec_technika.aspx?c=A140714_130343_tec_technika_kuz

+2/0
17.6.2015 15:22

M60i68c95h60a67l 43H59o12r56s80k27y 2572366816180

dík za článek:-P

0/0
17.6.2015 15:46

M86a47r93t75i15n 56R96y54c95h71t14e28r 3546281

"V praxi uvedený manévr probíhá asi takto: motory na plný vzletový výkon, po nezbytných úkonech uvolnění brzd,"

nevim jake ukony ma autor na mysli, ale zde se neprovadi zadne nezbytne ukony, pouze check hodnot motoru; pro dalsi ukony s full forward tahem na brzdach neni prostor, postup je TAKEOFF -- THRUST SET -- CHECK a uvolneni brzd

0/0
17.6.2015 11:48

J55o59s44e74f 91K51a91r96f17í67k 7552975606160

Jen tak pro zajímavost, jaké povolení je potřeba aby se dalo za letu natáčet na palubě? Jsou nějaké testy na bezdrátové mikrofony a kamery, že neovlivní palubní přístroje?

0/−1
17.6.2015 9:17

D33a79n27i75e69l 46Š76e85v67č47í13k 7526630249988

Palubní přístroje jsou dneska tak zabezpečené a odstíněné proti běžnému komerčnímu šumu, že si klidně můžete zapnout svou vlastní mikrovlnku.

+1/0
17.6.2015 11:29

J88o62s25e15f 82K10a31r81f82í44k 7392255886390

Co vy víte jaký já jsem kutil a jak mám výkonnou mikrovlnku;-D;-)

0/0
17.6.2015 15:23

M35a29r16t94i90n 30Š26t54ě37p58á18n51e68k 3917963703491

Asi tak, hlavni vec na tom videu je jak je natocene. Nicmene, je to opravdu pekne a to manevrovani mi dalo pripomenout, ze jsou to opravdu letadla, ktera umi manevrovat a ne autobusy, jak to posledni dobou vypada.

+2/−1
17.6.2015 9:10

M86i77c96h28a15l 40M92o77u15c12h97a 9448419393314

Ok, takže strmý start je dílem správně umístěné kamery a vzdušná akrobacie spočívá v "kývání" letadla ze strany na stranu... Ale klikl jsem na to, takže titulek účel splnil ;-D

+1/0
17.6.2015 9:05

A86n55t41o28n95i56n 72B92l82a44z35e65k 4968402407381

Mel jsem sanci letet z B-787. Krasny zazitek. Tvar kridel mne upoutal nejvic.R^

+1/0
17.6.2015 9:02

A83n21t93o52n46i90n 21B30l87a23z27e84k 4288272197941

s B787

0/0
17.6.2015 9:03

V29á85c64l23a60v 78J73o91n24á83š 8242833782733

Vyletěl jsi z B 787 ?

0/0
17.6.2015 15:11

A95n46t74o72n23i32n 46B86l83a95z44e20k 4398822387871

Jsem to opravil ty datle!;-D

0/0
21.6.2015 9:33

J73o64s34e39f 46K20a75r27f77í15k 7472125386610

Móc hezké :-))) Ještě to mohl hodit na záda.

A taky pěkně vypadá kiss and right, tedy "šktrnout" o dráhu aby se zakouřilo od pneumatik a pak plný plyn a zase pěkně nahoru :-)

Každopádně krásné letadlo;-)

+2/0
17.6.2015 8:33

J75a37n 50F23o26r79g20á55č 7144861580423

Krásné letadloR^

+2/0
17.6.2015 5:31

K12a68r78e50l 48E89r62b36e20n 1588589494379

Ted to bylo vidět v TV ze zadu a trochu z boku a musím říct, že to dal opravdu skoro kolmo. Jestli mu chybělo 10 stupňů, tak to je moc.

+2/0
16.6.2015 22:39

V85l70a56d94i18m84í44r 58B31e29n16e68š 2252655584763

Ty tuny "dronových" videí už začínají být poněkud nudné, dělá to každý a všude, už je toho moc.

+1/0
16.6.2015 20:47

O28n60d47ř80e14j 17Č17a48p37k65a 6561481123514

Boeing točí z druhého letadla, měli na to nějaký malý soukromý tryskáč s podvěšenou kamerou... hodí se to nejen na propagační videa, ale i na dokumentaci při letových zkouškách.

0/0
16.6.2015 23:11

E27m77i11l 85M40i18n62á60ř 7940119239827

Mě se stejně dreamliner líbí, i když je to optický klam. Kdyby dali piloti výkrut nebo aspoň souvrat, když už to měli kolmo vzhůru! To by byla paráda!

0/0
16.6.2015 19:40
Foto

S79t48a71n80i33s33l14a58v 90T96e21s68a32ř 9777634182664

Kolmo to nedá, ale video se povedlo. Holt když se to umí s kamerou... ;-)

+8/0
16.6.2015 18:33

M51a37r95t56i79n 11V38o67k39o35u49n 9248673653456

no mozna ze uplne kolmo to nebylo, ale bylo to hodne strme, tipuji 80 stupnu

0/0
17.6.2015 9:15

P67e30t36r 67M75a55r42e32č43e52k 1593291669418

Toho amíci nadělají s tou jejich dreamplečkou . :-)

+1/0
16.6.2015 18:30

P62a62v54e53l 92J53o73n26á36š 5101475439235

Dovolil bych si tipnout, že vzhledem k předváděcímu letu bylo natankováno nepříliš paliva a vzhledem k zřejmě neexistujícímu nákladu to letadlo šlo poněkud strměji, než je při běžných komerčních letech běžné. Těžko kolmo, ale strměji než obvykle asi ano. Nakonec co bychom neudělali pro televizi, že?:-)

+6/0
16.6.2015 16:57

V93l97a64d43i33s41l74a11v 11A50d95a41m21e19c 2145628131298

Určitě měli v kabině vak naplněný Héliem. ;-D

0/0
16.6.2015 20:19

J80a70n 35U75l72r94i69c73h 7210713508938

Rozumím tomu dobře, že to letadlo, třeba i plné lidí a paliva umí odstartovat s jedním motorem?

+5/0
16.6.2015 15:24
Foto

J36a29n 42K41u47ž33n78í19k

Rozumíte.

+16/0
16.6.2015 15:27

P36e87t91r 40T61y21č57k21a 6805432689632

To umí každé letadlo co má dva motory.

+3/−1
16.6.2015 15:36

L33a80d65a 71N87o28v35a68k 4722583297

akorát nesmí mít zataženou ručku...

+5/0
16.6.2015 16:17

S13t59a17n24i75s98l78a70v 79M82o92k92r92ý 8787942236602

Nebo zpetny tah...

0/0
16.6.2015 16:43

M46a57r91t76i12n 86R69y54c63h69t53e29r 3976191

zpetny tah?? co to je??  myslite obracec tahu - Thrust reversal

0/−1
17.6.2015 11:25

J45a76r67o88s79l53a95v 80T22a12c72h87o79v39s87k71y 2922920144730

A proc nesmi ? Po odlepeni od zeme se kola tocit nemusi.

0/0
16.6.2015 16:47
Foto

P32a25v66e52l 10K72a47s69í22k38, 35T51e81c73h57n25e35t89.24c69z

Ale pomůže to, ne ani tak s rychlostí jako s bezpečností.

+1/0
16.6.2015 18:06

R64a64d45e89k 14M24a17t39ě66j90k75a 8597253339852

A aby se odlepil od země, tak se musí rozjet a tomu "ručka" asi moc nepomůže :-)

0/0
16.6.2015 19:01

J30a20n 25K87a17r16e36l 68N82o75v31a15k 5156814718466

tak v rusku to zkouseli s hokejistama na palube :(

0/0
16.6.2015 19:35

K13a77r43e19l 66N79o75v47o84t65n17y 2131305619740

Predpokladam, ze mozna ne uplne od nuly, ale pokud uz je to letadlo rozjete a ma vetsi rychlost nez aby dokazalo bezpecne zastavit, tak pokud za timto bodem vypadne jeden motor, dokaze se letadlo bezpecne odlepit od zeme, vzletout, otocit se a pristat i s tim jednim. Jinak by se asi za normalnich okolnosti pilot s jednim motorem o vzlet vubec nepokousel, nebo by se snazil zastavit, pokud ma pred sebou dost mista. 

Ale hadam, ze s dostatecne dlouhou drahou by asi v pripade nutnosti dokazal vzletnout i od nuly...

0/0
17.6.2015 10:53

M35a58r86t37i15n 20R11y17c63h37t95e61r 3246821

od toho je V1

nasledujici postup po V1 je ROTATE -- POSITIVE RATE -- GEAR UP -- ACCELERATION ALTITUDE -- FLAPS UP

v pripade zavady motoru pred V1 je postup ABORT

+1/0
17.6.2015 11:34

L18u11d57v93í54k 72G81a80j23d29o50š43í76k 2125503974332

"...V praxi by podobný manévr (profil letu) zvládly i jiné typy letounů, pokud mají definovanou takzvanou stejnou letovou obálku..."

.

A právě o to jde. Tenhle manévr předvádí, jakou má letadlo letovou obálku. :-)

+8/0
16.6.2015 15:13

L47a31d10a 94N56o28v53a66k 4362123707

mně to nevadí, že je to klam... Stejně dám při koupi přednost Boeingu před Airbusem...

+8/0
16.6.2015 14:58

P79e81t70r 27M61u63n76z64a58r 1185751889926

Tak ani ty vyhrané 2,5mld Vám nebudou stačit. Leda, že by jste měl další miliardu v slamníku.

+5/0
16.6.2015 15:04

P54e44t67r 85F70r42ý97d65e64k 7149571399233

A kolik Boeingu uz jsi koupil?

0/0
16.6.2015 19:40

L87a60d82a 13N37o27v70a20k 4102413577

zatim šetřim..

+5/0
17.6.2015 2:29

J32o81s23e35f 85H48á24j71e41k 6178490219592

...když se dá udělat B 707 suďák, tak proč ne příště VTOL?:-)

+4/0
16.6.2015 14:23

P66e94t93r 13N15ě24m76e22c 4875472752257

pokud není video z boku, tak těžko se zjištuje pod jakým úhlem letadlo vlastně stoupá

+7/0
16.6.2015 14:11

M80i54c80h58a28l 81N54o13v19á63k 1874297722784

A lze předpokládat, že když video z boku není, je k tomu důvod ;-) Přesně kvůli tomu jsem je už při prvním shlédnutí podezříval, že si to tvrzení trochu přibarvili.

+14/0
16.6.2015 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.