Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video dreamlineru, jak startuje jako raketa, je jen optický klam

Nejen na českém internetu budí video s „kolmo startujícím“ Boeingem Dreamliner obdivné mručení. Ne, že by nebylo efektně natočené, ale z pohledu odborníka se v něm neděje zas tak něco moc zvláštního.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21i35c41h28a33l 81T54o60m28i65n14s63k75ý 9671235307604

Kamera s větší ohniskovou vzdáleností je jakákoliv kamera v jakémkoliv mobilním telefonu.

0/0
22.6.2015 17:06

K54a94r68e58l 53H97o53r63á41k 2368269523473

Jakou emisní třídu splňuje?

0/0
21.6.2015 11:13

P39e39t83r 65N25ě63m55e84c 4310673740817

O rok předtím to skoro kolmo bylo :-)

https://www.youtube.com/watch?v=GZRKm6PG918

0/0
19.6.2015 20:21

K86a21r72e26l 66L22o84p57a34t41a 8186807811617

No tak to je fakt zázrak, že letadlo, které je dimenzováno na +-250 lidí a jejich zavazadla má dost výkonu. Už jste někdo na dálnici potkal samotný tahač co to valí 150km/h?

0/0
17.6.2015 15:10

J97o19s42e84f 12H19á80j77e83k 6168430309392

...tahače mají omezovač rychlosti, ale jinak by to, díky jejich výkonu, rozhodně problém nebyl...:-)

+2/0
18.6.2015 8:25

J86i14ř91í 24Č71a15p55e95k 9540512469888

ale na stejne efektni kolme pristani si frajer asi netrouf..., srab

+2/−1
17.6.2015 13:31

M72i45c19h50a49l 86H21o48r45s63k62y 2812626896240

;-Dvíte že v rose 1955 dělal řízek roll barrels se 707?  tomu se říká akrobacie:-P

nevim jestli tohle ještě někdo dokázal najdete to na you tube;-D

+2/0
17.6.2015 13:00

J12o18s36e66f 82K46a82r96f53í41k 7272465756350

Psali o tom také zde :-)

http://technet.idnes.cz/boeing-dash-eighty-60-let-0sg-/tec_technika.aspx?c=A140714_130343_tec_technika_kuz

+2/0
17.6.2015 15:22

M64i53c66h94a95l 39H73o71r37s44k28y 2312806936320

dík za článek:-P

0/0
17.6.2015 15:46

M50a20r61t80i90n 52R87y27c84h63t52e89r 3476641

"V praxi uvedený manévr probíhá asi takto: motory na plný vzletový výkon, po nezbytných úkonech uvolnění brzd,"

nevim jake ukony ma autor na mysli, ale zde se neprovadi zadne nezbytne ukony, pouze check hodnot motoru; pro dalsi ukony s full forward tahem na brzdach neni prostor, postup je TAKEOFF -- THRUST SET -- CHECK a uvolneni brzd

0/0
17.6.2015 11:48

J18o32s50e45f 22K80a20r95f85í66k 7602505406790

Jen tak pro zajímavost, jaké povolení je potřeba aby se dalo za letu natáčet na palubě? Jsou nějaké testy na bezdrátové mikrofony a kamery, že neovlivní palubní přístroje?

0/−1
17.6.2015 9:17

D91a47n60i64e87l 74Š12e31v64č64í84k 7816750359808

Palubní přístroje jsou dneska tak zabezpečené a odstíněné proti běžnému komerčnímu šumu, že si klidně můžete zapnout svou vlastní mikrovlnku.

+1/0
17.6.2015 11:29

J41o53s49e35f 16K29a21r77f84í67k 7222225546340

Co vy víte jaký já jsem kutil a jak mám výkonnou mikrovlnku;-D;-)

0/0
17.6.2015 15:23

M93a30r50t22i18n 34Š47t12ě86p11á72n62e85k 3667843603401

Asi tak, hlavni vec na tom videu je jak je natocene. Nicmene, je to opravdu pekne a to manevrovani mi dalo pripomenout, ze jsou to opravdu letadla, ktera umi manevrovat a ne autobusy, jak to posledni dobou vypada.

+2/−1
17.6.2015 9:10

M14i83c24h54a22l 21M24o34u60c80h68a 9748969753614

Ok, takže strmý start je dílem správně umístěné kamery a vzdušná akrobacie spočívá v "kývání" letadla ze strany na stranu... Ale klikl jsem na to, takže titulek účel splnil ;-D

+1/0
17.6.2015 9:05

A57n96t70o44n43i69n 67B11l43a38z66e48k 4618532427531

Mel jsem sanci letet z B-787. Krasny zazitek. Tvar kridel mne upoutal nejvic.R^

+1/0
17.6.2015 9:02

A91n34t37o18n37i40n 79B80l19a35z86e56k 4538772367881

s B787

0/0
17.6.2015 9:03

V35á20c14l88a95v 50J26o69n45á82š 8802253552713

Vyletěl jsi z B 787 ?

0/0
17.6.2015 15:11

A61n80t28o36n76i50n 68B66l34a26z27e88k 4358182827201

Jsem to opravil ty datle!;-D

0/0
21.6.2015 9:33

J56o65s12e76f 23K51a48r52f57í51k 7182675716530

Móc hezké :-))) Ještě to mohl hodit na záda.

A taky pěkně vypadá kiss and right, tedy "šktrnout" o dráhu aby se zakouřilo od pneumatik a pak plný plyn a zase pěkně nahoru :-)

Každopádně krásné letadlo;-)

+2/0
17.6.2015 8:33

J59a63n 35F46o73r16g38á27č 7114851290673

Krásné letadloR^

+2/0
17.6.2015 5:31

K85a87r71e17l 24E18r86b35e36n 1258229784589

Ted to bylo vidět v TV ze zadu a trochu z boku a musím říct, že to dal opravdu skoro kolmo. Jestli mu chybělo 10 stupňů, tak to je moc.

+2/0
16.6.2015 22:39

V20l42a74d78i34m42í11r 94B79e66n62e63š 2882445754813

Ty tuny "dronových" videí už začínají být poněkud nudné, dělá to každý a všude, už je toho moc.

+1/0
16.6.2015 20:47

O38n63d26ř56e54j 64Č60a80p49k37a 6101791463274

Boeing točí z druhého letadla, měli na to nějaký malý soukromý tryskáč s podvěšenou kamerou... hodí se to nejen na propagační videa, ale i na dokumentaci při letových zkouškách.

0/0
16.6.2015 23:11

E44m51i55l 86M62i73n62á48ř 7750539279727

Mě se stejně dreamliner líbí, i když je to optický klam. Kdyby dali piloti výkrut nebo aspoň souvrat, když už to měli kolmo vzhůru! To by byla paráda!

0/0
16.6.2015 19:40
Foto

S15t30a18n53i35s72l20a52v 96T60e95s32a13ř 9547814932384

Kolmo to nedá, ale video se povedlo. Holt když se to umí s kamerou... ;-)

+8/0
16.6.2015 18:33

M96a41r31t57i62n 32V21o17k11o80u12n 9298893863726

no mozna ze uplne kolmo to nebylo, ale bylo to hodne strme, tipuji 80 stupnu

0/0
17.6.2015 9:15

P38e81t58r 39M71a95r11e36č69e93k 1293821549338

Toho amíci nadělají s tou jejich dreamplečkou . :-)

+1/0
16.6.2015 18:30

P82a17v90e67l 19J78o21n95á24š 5521965969455

Dovolil bych si tipnout, že vzhledem k předváděcímu letu bylo natankováno nepříliš paliva a vzhledem k zřejmě neexistujícímu nákladu to letadlo šlo poněkud strměji, než je při běžných komerčních letech běžné. Těžko kolmo, ale strměji než obvykle asi ano. Nakonec co bychom neudělali pro televizi, že?:-)

+6/0
16.6.2015 16:57

V33l90a17d32i17s72l33a92v 31A95d51a31m42e94c 2155608631428

Určitě měli v kabině vak naplněný Héliem. ;-D

0/0
16.6.2015 20:19

J48a65n 83U27l73r20i60c80h 7180613418668

Rozumím tomu dobře, že to letadlo, třeba i plné lidí a paliva umí odstartovat s jedním motorem?

+5/0
16.6.2015 15:24
Foto

J16a41n 74K59u76ž44n61í70k

Rozumíte.

+16/0
16.6.2015 15:27

P22e20t31r 39T61y21č49k45a 6755822159452

To umí každé letadlo co má dva motory.

+3/−1
16.6.2015 15:36

L60a20d58a 40N61o15v27a95k 4702353647

akorát nesmí mít zataženou ručku...

+5/0
16.6.2015 16:17

S71t61a63n89i19s55l82a27v 70M97o92k30r38ý 8447532656622

Nebo zpetny tah...

0/0
16.6.2015 16:43

M70a24r15t34i55n 95R16y95c82h44t97e71r 3266641

zpetny tah?? co to je??  myslite obracec tahu - Thrust reversal

0/−1
17.6.2015 11:25

J98a86r54o59s77l96a30v 39T88a92c65h44o46v66s88k29y 2942170494640

A proc nesmi ? Po odlepeni od zeme se kola tocit nemusi.

0/0
16.6.2015 16:47
Foto

P35a55v30e40l 25K64a57s93í36k21, 84T55e53c43h92n43e82t84.75c68z

Ale pomůže to, ne ani tak s rychlostí jako s bezpečností.

+1/0
16.6.2015 18:06

R41a40d34e21k 68M21a59t48ě16j62k48a 8897323619392

A aby se odlepil od země, tak se musí rozjet a tomu "ručka" asi moc nepomůže :-)

0/0
16.6.2015 19:01

J52a65n 24K43a22r48e36l 13N77o18v19a90k 5136724558456

tak v rusku to zkouseli s hokejistama na palube :(

0/0
16.6.2015 19:35

K20a41r79e32l 93N30o18v71o14t15n18y 2871725729930

Predpokladam, ze mozna ne uplne od nuly, ale pokud uz je to letadlo rozjete a ma vetsi rychlost nez aby dokazalo bezpecne zastavit, tak pokud za timto bodem vypadne jeden motor, dokaze se letadlo bezpecne odlepit od zeme, vzletout, otocit se a pristat i s tim jednim. Jinak by se asi za normalnich okolnosti pilot s jednim motorem o vzlet vubec nepokousel, nebo by se snazil zastavit, pokud ma pred sebou dost mista. 

Ale hadam, ze s dostatecne dlouhou drahou by asi v pripade nutnosti dokazal vzletnout i od nuly...

0/0
17.6.2015 10:53

M33a90r13t50i76n 68R50y62c29h15t37e56r 3136581

od toho je V1

nasledujici postup po V1 je ROTATE -- POSITIVE RATE -- GEAR UP -- ACCELERATION ALTITUDE -- FLAPS UP

v pripade zavady motoru pred V1 je postup ABORT

+1/0
17.6.2015 11:34

L55u74d59v27í38k 57G51a39j44d31o56š52í38k 2165393484392

"...V praxi by podobný manévr (profil letu) zvládly i jiné typy letounů, pokud mají definovanou takzvanou stejnou letovou obálku..."

.

A právě o to jde. Tenhle manévr předvádí, jakou má letadlo letovou obálku. :-)

+8/0
16.6.2015 15:13

L15a23d84a 98N98o32v78a76k 4682773597

mně to nevadí, že je to klam... Stejně dám při koupi přednost Boeingu před Airbusem...

+8/0
16.6.2015 14:58

P27e66t73r 15M22u83n59z43a37r 1555431459806

Tak ani ty vyhrané 2,5mld Vám nebudou stačit. Leda, že by jste měl další miliardu v slamníku.

+5/0
16.6.2015 15:04

P61e68t28r 29F26r21ý55d89e65k 7969511889733

A kolik Boeingu uz jsi koupil?

0/0
16.6.2015 19:40

L30a56d52a 80N50o68v78a91k 4212763577

zatim šetřim..

+5/0
17.6.2015 2:29

J51o39s54e56f 95H20á83j70e76k 6138470399132

...když se dá udělat B 707 suďák, tak proč ne příště VTOL?:-)

+4/0
16.6.2015 14:23

P56e32t69r 60N68ě32m26e48c 4625122902567

pokud není video z boku, tak těžko se zjištuje pod jakým úhlem letadlo vlastně stoupá

+7/0
16.6.2015 14:11

M11i33c84h83a68l 38N43o43v60á50k 1544137722544

A lze předpokládat, že když video z boku není, je k tomu důvod ;-) Přesně kvůli tomu jsem je už při prvním shlédnutí podezříval, že si to tvrzení trochu přibarvili.

+14/0
16.6.2015 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.