Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Mnichově bude jezdit metro, které samo větrá, když je uvnitř vydýcháno

Projeli jsme se technologiemi nabitou soupravou metra v Mnichově. Je nabité technologickými novinkami, ale podlahu má tak trochu podobnou té v legendární Slovenské strele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50a39v27e44l 64Ř82a77p34e30k 7222446969745

Vzhledem k možnosti bombového útoku v naší nové multikulturní EU považuji plně průchozí soupravu za bezpečnostn hazard, protože to vezme vše.

+2/−1
17.7.2016 19:04

R57o88m26a59n 18P38o22l71á67č72e71k 5246729675

Spíš risk při klasickém požáru. Pří výbuchy to bude celkem jedno jestli je to průchozí nebo ne...

+1/0
17.7.2016 23:19

O15n19d62ř70e70j 10N97o38v21á57k 8708525501770

Ty madla uprostřed jsou opravdu neuvěřitelná blbost. Jinak to vypadá docela dobře.

+2/−3
17.7.2016 14:44

J34a12k40u35b 18K58ř65e66č89e34k 9902499716569

Hezké, ale nepoužitelné ve špičkách. Madla uprostřed , sedáky u dveří , sedadla do půlkruhu jsou překážky v tlačenici. . Zkusí to použít okolo16hod. na C a budou vědět.

+1/−2
17.7.2016 14:06

V77o66k13o70u96n 77V67l70a59d51i43m97i46r 8462408559178

Mnichov neni Praha.

+4/0
17.7.2016 15:23

S66t59a86n68i36s46l63a64v 17K10r25e84j70c30a97r 6527296713184

Ano Německý smysl pro preciznost, není srovnatelným s Českým rádoby evropanstvím. Pro Čechy by stačil návrat k Mitiščinské praxi. Jinak ale Siemenský styl je ryze pragmatickým, pro vyspělou evropskou společnost. Je otázkou, jak budou soupravy vypadat po ročním provozu, v zemi, kde na rozdíl od ČR je nemálo cizinců z různých koutů světa, nejen toho vyspělého.

+1/0
17.7.2016 17:16

J85i73ř73í 82E16r74b60e96n 1363714226347

Ústí není Praha!

0/0
18.7.2016 7:19

J21a82n 66N40o62v12á30k 7405134478637

Ne, žádný problém s tím není. Je tam dost místa, ta metra jsou široká. Je to mnohem lepší než ta nová metra na trase C.

+1/0
17.7.2016 16:55

S95t61a81n10i38s52l90a78v 73K37r53e81j42c83a52r 6227186393204

Kdo zažil Mitiščinské pražské metro , tak je na toto zvyklý. Je ostudou, že se v ČR nenajde konstrukčně vzdělaná skupina machrů, jako byla ve Smíchovské Tatře, a nemáme dnes svého Honzíka a R1 21.století. Od devadesátých let a nástupu soukromníků, jsme si zvykly na cizí projektování, výrobky, Na jedné straně voláme po národní hrdosti, vlastenectví, ale profesní vzdělání českých zlatých ručiček se nám navrátit nedaří. Spokojujeme se s komerční průměrností, nevybočovat.

+1/0
17.7.2016 17:34
Foto

B91r52o81n88i42s27l40a67v 95G32a87b68r70y31š 2772229101

Ona by se našla, ale jsou tací, kteří o to vůbec nestojí. Firma, ve které pracuju, je toho příkladem.

0/0
17.7.2016 23:19

J16i45ř17í 15E57r96b84e80n 1393494826867

Japato? Škoda neprojektuje, nekonstruuje a nevyrábí vlastní kolejová vozidla?

0/0
18.7.2016 7:20

V49e92n89d30e21l94í81n 16C29h63l69u69p55a68t89ý 4152654312131

Polstrovana sedadla, no neviem - v Mnichove je urcite ina kultura a zavisi to dost od toho, kolko bezdomovcov denne sa tam do nich vy... :) V Prahe celkom bezny jav.

+3/−3
17.7.2016 9:41

J30i82ř45í 75K10r33e62j93č66í10k 2597918444526

Blábol dobrej, ovšem od reality daleko.

+5/−1
17.7.2016 11:32

A27n12t41o67n57í75n 49D70o91u45b46e75k 3600469679

oproti zrudam ze skody opravdu krasne!

0/−9
17.7.2016 8:52

R90o28s58ť35a 29J98a51n73č91a65r 4677269371806

Pro upřesnění, skříně jsou ruské, ve Škodě proběhla modernizace a ta je podle lidí z pražského metra velmi zdařilá a modernizované vozy budou sloužit nejspíš 30 let

http://technet.idnes.cz/fotoreportaz-metro-se-rozloucilo-s-vozy-81-71-sovetske-vyroby-pt0-/tec_reportaze.aspx?c=A090701_161353_tec_cteni_rja

+14/0
17.7.2016 10:22

J55o36s29e27f 51N53o36v31a57k 5898812426378

Díky za skvělý, zajímavý článek!

+7/0
17.7.2016 8:46

M46i98r10e49k 86H93o13d48o51v34s71k44ý 7104532202754

DESIGNR^ -opravdu krásné...

+7/0
17.7.2016 8:14

P10a40v47e67l 25R64u26z29i33c17k20a 9458424377764

Venkovni provoz znamena, ze to jezdi take v dobe, kdy je pod nulou. Takze nejaka sofistikovanejsi logika vetraku je asi na miste..

+1/0
17.7.2016 6:43

V92l90a61s51t72i52m78i72l 22S88v39o31b63o83d26a 7973428605314

V socialistickém prdelákově máme také povrchové linky metra, vůbec to nestavíme po vzoru Sovětského svazu z dob komunismu ;-D:

1) mezi dvěma stanicemi Černý most - Rajská zahrada (povrchový "tunel")

2) mezi dvěma stanicemi Hůrka - Lužiny (povrchový "tunel")

3) mezi dvěma stanicemi Gott... pardon Vyšehrad - I. P. Pavlova (tunel v mostu, což zní divně, chápu :-))

4) mezi dvěma stanicemi Skalka - Depo Hostivař (jen cca půlka tratě)

0/−4
17.7.2016 1:23

J26o52s23e26f 72Š30o78l76t41e76s 8584698200743

U č. 4 jezdí metro v podstatě po vlakových kolejích...

0/0
17.7.2016 9:22

V41l80a81s58t80i66m95i36l 28S57v38o92b10o42d13a 7353738585244

Jaký je v tom rozdíl?

0/0
17.7.2016 9:51

R25o84s62ť75a 28J41a71n94č20a11r 4247519781636

Praha - nad zemí je vždy tubus. Výjimka - otevřené kolejiště vede do stanice Depo Hostivař, která vznikla předěláním části depa na stanici.

+6/0
17.7.2016 10:27

J88i82ř11í 66K26r74e63j93č97í93k 2847328714876

To všude, nejen na Depu...

+1/0
17.7.2016 11:30
Foto

B75r51o66n27i43s54l34a22v 65G61a50b85r84y56š 2932229751

Vždyť metro je vlak. Podle zákona č. 266/1994 Sb. spadá do kategorie železničních tratí. Jiné koleje ani kolejnice tam nejsou. Jediným rozdílem je třetí kolejnice jakožto napájení soupravy.

+6/0
17.7.2016 11:51

J78i73ř14í 26K40o45c18u98r94e30k 6275894765528

V pokrokovějších západních kapitalistických zemích přišli na to, že je možné zastřešit i železnici. V těch méně bohatých zastřešují alespoň výhybky, ikdyž to je spíš bílá vrána.

A dvoupatrový most, nahoře silnice, pod ní koleje? "Kapitalističtí soudruzi" v USA jenom od roku 1911 nenašli dost peněz na jeho zakrytování: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/I_Street_Bridge_aerial_close-up_2011.jpg

0/0
17.7.2016 11:48

V56l53a95s53t53i83m79i96l 53S51v33o31b60o80d41a 7283688805314

Hele, kapitalistický soudruhu, dej si na Streamu pořad Gebrian Versus a díly o dopravních stavbách v Praze. Máš tam i srovnání s Mnichovem.

Po shlédnutí jsem byl zděšen!

0/0
17.7.2016 12:52

J25i20ř28í 54K56o40c42u67r32e23k 6375434445228

Design u kterého se myslí na cestující? Výborně!

A díky za článek.

+12/0
17.7.2016 1:19

V14l96a89s40t12i20m42i78l 34S32v79o94b79o64d76a 7793358485944

ČR, Praha, 2035 ;-D.

+9/0
17.7.2016 1:12

L74u65d33ě12k 95Š64i20š84á60k 3657698199174

Nemyslím si. Vidím to tak na Prahu 2135, kdy koupí vyřazené vagony C2 z Mnichova ;-D

+8/0
17.7.2016 11:35

V20l27a62s89t10i26m57i47l 52S89v87o48b59o76d74a 7653878955744

;-DR^

0/0
17.7.2016 13:44

T41o68m77á88š 12T10a34t30í26č58e76k 5190242250688

Pánové, já se přikláním k tomu, aby se jména zahraničních lokalit překládala, jenom když jsou jejich české ekvivalenty známé, zavedené nebo alespoň historické. Když napíšete "metrostanice Garching-Forschungszentrum", bude to z hlediska jazykozpytců správné, a kromě toho prokážete důvěru ve vzdělanost čtenářů Technetu. ;-)

+3/0
17.7.2016 0:41

T76o26m73á76š 63T76a10t52í84č77e83k 5510292880548

Ale jinak je článek pěkný. R^

+1/0
17.7.2016 1:07

J96a64n 90P37r50i38c31h24y62s64t78a98l 8981708423

"V laické zkratce to znamená, že ventilace větrá až tehdy, když je vydýcháno."

Ma to take senzor zapachu? Aby mohla ventilace vetrat nejen kdyz je vydychano, ale i kdyz je zasmradeno.

+15/0
17.7.2016 0:11

M74i72r79e81k 59G11a88j34e29r 5731886829100

Hlavne vidim velky problem v tom, ze kdyz senzor nedetekuje vydychany vzduch, tak nevetra. To znamena, ze cestujici budou z nedostatku kysliku unaveni a nekteri starsi nebo nemocni budou kolabovat. Hlavne, ze se usetri trosku elektriny na pohon ventilatoru. Pritom by vetrani mohlo fungovat alespon vzdy pri jizde, kdy ventilatory bezet stejne nemusi, udela-li se privod vzduchu spravne.

0/−3
17.7.2016 2:21

J14o59s80e44f 74N29o93v84a80k 5738852466628

Když vzroste koncentrace CO2, je vydýcháno.

Stejně tak při rostoucí koncentraci CO2 v krvi fungujeme my - nutkání se nadechnout. Ověřeno evolucí. :-)

+1/0
17.7.2016 8:50

M63a18r96t64i77n 38N19e19r14m14u69t 9687877658729

jo, senzor merkaptátu by to chtělo

0/0
17.7.2016 11:45

T45o26m48á67š 37Z27e63m80a29n 3145788144855

Hlavně vlhko..

0/0
17.7.2016 23:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.