Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Mnichově bude jezdit metro, které samo větrá, když je uvnitř vydýcháno

Projeli jsme se technologiemi nabitou soupravou metra v Mnichově. Je nabité technologickými novinkami, ale podlahu má tak trochu podobnou té v legendární Slovenské strele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68a92v93e97l 95Ř32a28p27e88k 7852646269735

Vzhledem k možnosti bombového útoku v naší nové multikulturní EU považuji plně průchozí soupravu za bezpečnostn hazard, protože to vezme vše.

+2/−1
17.7.2016 19:04

R78o35m68a50n 49P72o12l19á16č96e49k 5746629575

Spíš risk při klasickém požáru. Pří výbuchy to bude celkem jedno jestli je to průchozí nebo ne...

+1/0
17.7.2016 23:19

O59n22d27ř47e21j 21N57o50v96á52k 8118245471210

Ty madla uprostřed jsou opravdu neuvěřitelná blbost. Jinak to vypadá docela dobře.

+2/−3
17.7.2016 14:44

J65a15k24u46b 68K47ř33e85č56e73k 9142419496179

Hezké, ale nepoužitelné ve špičkách. Madla uprostřed , sedáky u dveří , sedadla do půlkruhu jsou překážky v tlačenici. . Zkusí to použít okolo16hod. na C a budou vědět.

+1/−2
17.7.2016 14:06

V62o94k54o32u42n 73V68l15a70d48i53m15i25r 8372378269488

Mnichov neni Praha.

+4/0
17.7.2016 15:23

S34t35a89n52i10s82l12a15v 25K34r72e64j52c43a78r 6707506873124

Ano Německý smysl pro preciznost, není srovnatelným s Českým rádoby evropanstvím. Pro Čechy by stačil návrat k Mitiščinské praxi. Jinak ale Siemenský styl je ryze pragmatickým, pro vyspělou evropskou společnost. Je otázkou, jak budou soupravy vypadat po ročním provozu, v zemi, kde na rozdíl od ČR je nemálo cizinců z různých koutů světa, nejen toho vyspělého.

+1/0
17.7.2016 17:16

J97i77ř81í 72E52r60b44e74n 1923634316947

Ústí není Praha!

0/0
18.7.2016 7:19

J58a40n 34N78o15v58á63k 7625224518277

Ne, žádný problém s tím není. Je tam dost místa, ta metra jsou široká. Je to mnohem lepší než ta nová metra na trase C.

+1/0
17.7.2016 16:55

S26t49a94n49i27s15l73a43v 73K48r35e28j70c52a62r 6477916653174

Kdo zažil Mitiščinské pražské metro , tak je na toto zvyklý. Je ostudou, že se v ČR nenajde konstrukčně vzdělaná skupina machrů, jako byla ve Smíchovské Tatře, a nemáme dnes svého Honzíka a R1 21.století. Od devadesátých let a nástupu soukromníků, jsme si zvykly na cizí projektování, výrobky, Na jedné straně voláme po národní hrdosti, vlastenectví, ale profesní vzdělání českých zlatých ručiček se nám navrátit nedaří. Spokojujeme se s komerční průměrností, nevybočovat.

+1/0
17.7.2016 17:34
Foto

B19r51o93n38i24s34l28a63v 73G22a85b35r88y55š 2602649331

Ona by se našla, ale jsou tací, kteří o to vůbec nestojí. Firma, ve které pracuju, je toho příkladem.

0/0
17.7.2016 23:19

J56i20ř26í 69E28r29b56e55n 1323214636367

Japato? Škoda neprojektuje, nekonstruuje a nevyrábí vlastní kolejová vozidla?

0/0
18.7.2016 7:20

V20e71n96d14e41l74í32n 20C80h25l98u50p10a31t87ý 4232454712191

Polstrovana sedadla, no neviem - v Mnichove je urcite ina kultura a zavisi to dost od toho, kolko bezdomovcov denne sa tam do nich vy... :) V Prahe celkom bezny jav.

+3/−3
17.7.2016 9:41

J86i39ř90í 80K48r47e90j31č46í81k 2907228634376

Blábol dobrej, ovšem od reality daleko.

+5/−1
17.7.2016 11:32

A31n12t24o38n83í24n 84D41o22u75b94e26k 3280289979

oproti zrudam ze skody opravdu krasne!

0/−9
17.7.2016 8:52

R42o85s49ť53a 48J23a28n89č57a66r 4507529851376

Pro upřesnění, skříně jsou ruské, ve Škodě proběhla modernizace a ta je podle lidí z pražského metra velmi zdařilá a modernizované vozy budou sloužit nejspíš 30 let

http://technet.idnes.cz/fotoreportaz-metro-se-rozloucilo-s-vozy-81-71-sovetske-vyroby-pt0-/tec_reportaze.aspx?c=A090701_161353_tec_cteni_rja

+14/0
17.7.2016 10:22

J88o12s44e23f 77N29o72v84a61k 5578342556268

Díky za skvělý, zajímavý článek!

+7/0
17.7.2016 8:46

M25i85r31e28k 71H33o76d49o15v72s20k88ý 7184822332794

DESIGNR^ -opravdu krásné...

+7/0
17.7.2016 8:14

P27a72v42e55l 84R86u91z81i14c49k78a 9948564347914

Venkovni provoz znamena, ze to jezdi take v dobe, kdy je pod nulou. Takze nejaka sofistikovanejsi logika vetraku je asi na miste..

+1/0
17.7.2016 6:43

V29l92a95s13t14i35m47i78l 29S18v87o83b39o34d34a 7693468495144

V socialistickém prdelákově máme také povrchové linky metra, vůbec to nestavíme po vzoru Sovětského svazu z dob komunismu ;-D:

1) mezi dvěma stanicemi Černý most - Rajská zahrada (povrchový "tunel")

2) mezi dvěma stanicemi Hůrka - Lužiny (povrchový "tunel")

3) mezi dvěma stanicemi Gott... pardon Vyšehrad - I. P. Pavlova (tunel v mostu, což zní divně, chápu :-))

4) mezi dvěma stanicemi Skalka - Depo Hostivař (jen cca půlka tratě)

0/−4
17.7.2016 1:23

J43o83s90e98f 41Š37o92l49t23e31s 8544818910793

U č. 4 jezdí metro v podstatě po vlakových kolejích...

0/0
17.7.2016 9:22

V79l89a95s21t78i29m53i78l 93S23v47o96b12o61d56a 7793798425554

Jaký je v tom rozdíl?

0/0
17.7.2016 9:51

R51o89s17ť37a 92J64a74n20č85a33r 4567739361946

Praha - nad zemí je vždy tubus. Výjimka - otevřené kolejiště vede do stanice Depo Hostivař, která vznikla předěláním části depa na stanici.

+6/0
17.7.2016 10:27

J13i58ř43í 38K58r66e30j60č64í89k 2777608444356

To všude, nejen na Depu...

+1/0
17.7.2016 11:30
Foto

B41r91o43n51i22s35l50a88v 72G61a12b55r13y19š 2672549461

Vždyť metro je vlak. Podle zákona č. 266/1994 Sb. spadá do kategorie železničních tratí. Jiné koleje ani kolejnice tam nejsou. Jediným rozdílem je třetí kolejnice jakožto napájení soupravy.

+6/0
17.7.2016 11:51

J48i20ř11í 98K12o22c50u31r74e35k 6905354275598

V pokrokovějších západních kapitalistických zemích přišli na to, že je možné zastřešit i železnici. V těch méně bohatých zastřešují alespoň výhybky, ikdyž to je spíš bílá vrána.

A dvoupatrový most, nahoře silnice, pod ní koleje? "Kapitalističtí soudruzi" v USA jenom od roku 1911 nenašli dost peněz na jeho zakrytování: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/I_Street_Bridge_aerial_close-up_2011.jpg

0/0
17.7.2016 11:48

V41l30a49s77t92i89m15i61l 10S53v24o85b80o36d12a 7633208925204

Hele, kapitalistický soudruhu, dej si na Streamu pořad Gebrian Versus a díly o dopravních stavbách v Praze. Máš tam i srovnání s Mnichovem.

Po shlédnutí jsem byl zděšen!

0/0
17.7.2016 12:52

J52i39ř50í 42K35o38c79u91r29e46k 6105584635558

Design u kterého se myslí na cestující? Výborně!

A díky za článek.

+12/0
17.7.2016 1:19

V12l69a35s62t40i73m64i41l 85S20v57o84b26o40d24a 7293218245974

ČR, Praha, 2035 ;-D.

+9/0
17.7.2016 1:12

L25u74d30ě90k 87Š23i49š23á96k 3847248989944

Nemyslím si. Vidím to tak na Prahu 2135, kdy koupí vyřazené vagony C2 z Mnichova ;-D

+8/0
17.7.2016 11:35

V59l40a78s65t75i10m79i28l 54S21v52o39b84o50d21a 7483778105354

;-DR^

0/0
17.7.2016 13:44

T85o59m48á79š 81T77a47t48í89č59e66k 5550702200618

Pánové, já se přikláním k tomu, aby se jména zahraničních lokalit překládala, jenom když jsou jejich české ekvivalenty známé, zavedené nebo alespoň historické. Když napíšete "metrostanice Garching-Forschungszentrum", bude to z hlediska jazykozpytců správné, a kromě toho prokážete důvěru ve vzdělanost čtenářů Technetu. ;-)

+3/0
17.7.2016 0:41

T34o85m61á57š 52T20a43t78í69č62e76k 5610132720378

Ale jinak je článek pěkný. R^

+1/0
17.7.2016 1:07

J73a29n 83P88r23i44c21h59y95s87t38a61l 8881678873

"V laické zkratce to znamená, že ventilace větrá až tehdy, když je vydýcháno."

Ma to take senzor zapachu? Aby mohla ventilace vetrat nejen kdyz je vydychano, ale i kdyz je zasmradeno.

+15/0
17.7.2016 0:11

M65i80r29e32k 26G35a86j29e57r 5251516799780

Hlavne vidim velky problem v tom, ze kdyz senzor nedetekuje vydychany vzduch, tak nevetra. To znamena, ze cestujici budou z nedostatku kysliku unaveni a nekteri starsi nebo nemocni budou kolabovat. Hlavne, ze se usetri trosku elektriny na pohon ventilatoru. Pritom by vetrani mohlo fungovat alespon vzdy pri jizde, kdy ventilatory bezet stejne nemusi, udela-li se privod vzduchu spravne.

0/−3
17.7.2016 2:21

J26o14s26e44f 75N62o85v47a70k 5818962276238

Když vzroste koncentrace CO2, je vydýcháno.

Stejně tak při rostoucí koncentraci CO2 v krvi fungujeme my - nutkání se nadechnout. Ověřeno evolucí. :-)

+1/0
17.7.2016 8:50

M36a64r69t24i58n 54N21e81r96m95u42t 9797567128869

jo, senzor merkaptátu by to chtělo

0/0
17.7.2016 11:45

T10o36m73á71š 63Z42e42m91a70n 3925848364815

Hlavně vlhko..

0/0
17.7.2016 23:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.