Streamování hudby vede. Je nejposlouchanější a poprvé překonává prodej

aktualizováno 
Streamování je sice králem poslechu hudby, ale nevydělává tolik. Stále horší výsledky čeká prodej digitální hudby.

Poslech streamované hudby nemá konkurenci | foto: Profimedia.cz

Celkový počet hudebních nahrávek získaných spotřebiteli pomocí streamování loni ve Spojených státech vzrostl podle výzkumné firmy Nielsen Music o 76 procent a poprvé překonal objem digitálního prodeje hudby. Streaming tak pokračuje ve své spanilé jízdě a potvrzuje výsledky z roku 2015. Poprvé v historii překonal příjem ze streamované hudby v USA všechny ostatní možnosti.

Stovky miliard písní

Američané si loni přes streamingové platformy jako Apple Music, Google Play, Spotify, Pandora nebo Amazon Music poslechli 431 miliard písní. Nejvíce se na streamování podílely žánry hip hop a R&B a nejvíce se streamovaly nahrávky umělců jako Drake, The Weeknd, Kanye West a Rihanna, uvedl Nielsen podle agentury Reuters.

Prudký nárůst streamování sice vedl k poklesu zájmu o hudbu prostřednictvím jiných formátů, zejména digitálního prodeje, celkově se však zájem o hudbu v USA loni zvýšil o tři procenta.

Poprvé za deset let loni narostl podíl fyzických nosičů hudebních alb na celkovém prodeji alb. Nadále pokračoval trend růstu prodeje klasických vinylových desek, který dosáhl 13 milionů kusů a dostal se nejvýše od roku 1991.

Protože se streamování stává dominantním formátem digitální hudební spotřeby, je předplatné největší a nejrychleji rostoucí částí trhu. I díky němu se trh s hudbou nepropadá, i když roste jen o jednotky procent. Podle aktuálních čísel organizace Midia si celosvětově platí za streamovaný poslech hudby poprvé více než 100 milionů uživatelů.

Přesun ke streamování hudby však také vyvolává napětí mezi umělci. Některé velké hvězdy, jako Taylor Swiftová nebo Adele, neposkytly některým službám své nahrávky, minimálně ty nejnovější. Nesouhlasí s jejich podmínkami a využívají konkurenční systémy jako Tidal, který provozuje hudebník JAY Z. Streamování se nelíbí ani některým vydavatelstvím, ta jednu chvíli vytvářela tlak na ukončení bezplatných streamovacích služeb - více v článku Muzika zdarma by měla skončit.

Autoři: ,


Nejčtenější

Nelíbí se mi, kam se internet vydal, říká vynálezce WWW. Chce to změnit

Tim Berners-Lee představuje vizi nového, decentralizovaného internetu...

V roce 1990 spustil první webový server a odstartoval tak revoluci. Díky němu se internet rozšířil do celého světa, do...

Mučení a vraždu novináře prý nahrály hodinky Apple. Nejspíš to bylo jinak

Apple Watch 2

Údajná vražda opozičního saúdskoarabského novináře Džamála Chášakdžího na konzulátu v Turecku vyvolává mezinárodní...



Rusové ztrácejí u partnerů kredit, říká český odborník k nehodě Sojuzu

Start lodě Sojuz MS-10 se nezdařil, posádka musela přistát nouzově přistát....

Porucha nosiče Sojuz bude mít největší dopad na provoz ISS, říká Michal Václavík z České kosmické kanceláře. Mimo jiné...

Ve věku 65 let zemřel na rakovinu Paul Allen, s Gatesem založil Microsoft

Paul Allen na snímku z prosince 2017.

Ve věku 65 letech zemřel v pondělí spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen. Miliardář, filantrop a hledač lodních...

Návrat „imperialistického brouka“? Výzkumný program USA vzbudil obavy

Program „Hmyzí spojenci“ má změnit škůdce v pomocníky v zemědělství.

Skupina vědců v časopise Science varuje před možným zneužitím amerického výzkumného programu, který vyvíjí zcela nový...

Další z rubriky

Levný reproduktor z Ikea je výborný, tradiční konkurence má problém

Nývlt Václav: Ikea Eneby 30

Jedno kolečko, jedna dioda a žádný displej. Severský minimalismus vede i u netradiční novinky z produkce švédské...

Nový „walkman“ od Sony váží 2,5 kg a stojí přes 200 tisíc korun

Sony DMP-Z1

Míří na ty úplně nejnáročnější posluchače a k jejich uspokojení se snaží dojít kombinací klasických audiofilských...

„Nejlepší rádio na světě“ za šílenou cenu vyrobili Italové. Má umět vše

Pravděpodobně nejdražší rádio a Androidem na světě vyrobili Italové.

V Itálii prý znovu vynalezli rádio. Alespoň to tvrdí odvážná reklamní kampaň společnosti Radio Novelli. Za „vynález“ si...



Najdete na iDNES.cz