Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


INETreklama: staré formáty reklamy stále v oblibě, T-Mobile nerad internet

  5:00aktualizováno  5:00
Naše nová rubrika přichází: přinášíme vám pravidelný výběr zajímavostí, které se dějí v internetové reklamě. Dnes o oblibě velkých reklamních formátů, T-Mobilu, soutěžích na hraj.cz a očištění iDNES od některých reklamních formátů...

Poslední várka článků týkající se internetové reklamy nám do redakce přinesla také několik dotazů, proč se internetové reklamě nevěnujeme systematicky. Přišlo nám to jako zajímavý nápad, opravdu je o internetové reklamě větší množství zpráv, které nejsou vhodné do krátkých zpráv a také na článek nevydají. Takže nově vám přinášíme rubriku INETreklama, kde budeme pravidelně a minimálně jednou týdně publikovat souhrn zajímavých novinek ze světa internetové reklamy. Samozřejmě můžete svoje novinky a oznámení zasílat na redakce@technet.cz

JMM: Velké reklamní formáty jsou v kurzu

Jupiter Media Metrix se cíleně věnuje výzkumu internetové reklamy a jeho poslední výzkum končící v březnu nám přinesl zajímavá čísla týkající se využívanosti reklamních bannerů v USA.

Množství velkých reklamních formátů stouplo od dubna 2001 do ledna 2002 celkem o 185 %, nejdramatičtěji přitom rostl počet sky-scraperů (120 x 600 nebo 160 x 600 bodů), jehož bylo ve stejném období více o 485 procent. Zajímavé je, že na českém internetu se větší oblibě stále mezi inzerenty těší velké čtvercové a obdélníkové formáty, než sky-scrapery…

Klasický reklamní full banner 468 x 60 bodů se ale na ústup ze slávy nechystá a podle JMM se stále těší velké oblibě, protože v žádném měsíci neklesl jeho „tržní podíl“ oproti novým velkým reklamním formátům pod 50 procent a pohyboval se v rozmezí 50-52 %. Oproti tomu malé reklamní formáty, tedy nejrůznější tlačítka o velikostech 120 x 60 nebo 120 x 90 bodů, jsou v propadu zájmu a jejich podíl na internetové reklamě poklesl pod 15 % a stále klesá.

Důvod obliby velkých formátů je jednoznačný: na velkou plochu se vejde více informací a ten, kdo velký banner vidí, může být důkladněji reklamně masírován i v případě, že na banner vůbec neklikne… (Zdroj: Jupiter Media Metrix)

Yahoo má placenou zákaznickou podporu

Další logický krok učinilo Yahoo, když do testovacího provozu spustilo placenou zákaznickou podporu ke svým zdarma službám. Uživatelé emailových schránek na Yahoo, kteří mají problém a chtějí ho řešit, musí volat na číslo 1-900, tedy na číslo zpoplatněné sumou 1,99 USD za minutu. A velká část z této sumy putuje na konto Yahoo. Až doposud Yahoo poskytovalo pouze online podporu a tento krok "přináší další výhody uživatelům", jak říká prohlášení zástupců Yahoo - a také další příjmy. Yahoo ostatně tvrdí, že letos bude mít více jak 50% příjmů z jiných zdrojů, než z internetové reklamy. O hledání těchto příjmů jsme již zde: 8.4.2002 - Placený obsah má spasit i Yahoo).

Aby toho u Yahoo nebylo dosti, společnost zrušila bez vysvětlení textovou verzi svých stránek, určenou pro pomalu připojené uživatele. Nejpravděpodobnějším vysvětlením je, že údržba této verze se již nevyplácela, protože uživatelé již disponují kvalitnějším připojením. (Zdroj: CNet)

RadioMobil nebude T-Mobile inzerovat na internetu

Mamutí reklamní akce upozorňující veřejnost na skutečnost, že RadioMobil mění značku své sítě na T-Mobile zapojením do mezinárodní sítě vlastněné či spoluvlastněné Deutsche Telekom, je v plném proudu. Na internetu se zatím ale žádné upoutávky upozorňující na tuto reklamní skutečnost neobjevují.

Důvod je prostý. Změna mezi reklamními agenturami zajišťujícími internetovou reklamu u OMD na Universal McCann způsobila, že na internet žádná reklama nedorazila. Zůčastněné strany se dušují, že je to přechodný problém a T-Mobile bude vidět i na internetu. Dobrou pověst plánovačům reklamní agentury RadioMobilu to ale nedělá.

Reklama RadioMobilu na internetu ostatně nedávno vzbudila vlnu nevole, to když se u flashových reklamních bannerů objevil odpudivý hudební doprovod, který nebylo možné softwarově vypnout. (Zdroj: redakce)

Technet vraždil reklamu

Pod dojmem vlastního článku o přeplácanosti jednotlivých webů nejrůznějšími reklamními formáty a výměnnými proužky jsme na Technetu přistoupili k tvrdé čistce. Zmizel spodní reklamní banner 468 x 60 bodů používaný výhradně pro výměnnou reklamu, zmizely také dvě reklamní pozice 120 x 60 bodů na titulní stránce. A po skončení reklamní kampaně EIZO zmizí ze světa i pozice reklamního čtverce 125 x 125 bodů.

Na Technetu se tak trvale zobrazují jen plné reklamní pruhy (468 x 60 bodů) nahoře na každé stránce, ty pokud nejsou prodané, obsahují jen upoutávku na naše vlastní články, stáhnout tento reklamní pruh pro rozhození grafiky stránky zatím nelze. Dalším zachovaným formátem je super banner 100 x 180 bodů a v případě, že jsou prodané, pak budou také aktivovány velké reklamní plochy v článcích. Uvidíme, nakolik nám rozloučení s výměnnou reklamou ublíží. (Zdroj: redakce)

iDNES zmenšil počet reklamních formátů

Další zprávou z „vlastní stáje“ je informace o tom, že obchodní oddělení iDNES zrušilo některé reklamní formáty. Například právě čtverec 125 x 125 bodů postupně zmizí ze všech serverů rodiny iDNES.

Podle šéfa prodeje reklamy iDNES Ondřeje Turka je důvodem "přestup" inzerentů k velkým reklamním formátům typu Wide Square 240x240 nebo 300 x300, které v sobě spojují vlastnosti klasických reklamních bannerů s velkou plochou a možnostmi použití interaktivních flashových animací. Stejně tak se postupně odeberou do věčných lovišť většiny buttonků, ty zůstanou zachovány jen na serverech, kde mají trvalou oblibu, jako je Mobil.cz. Ondřej Turek potvrzuje, že trend na českém reklamním trhu je podobný jako v zahraničí - zákazníci žádají buďto velké reklamní plochy, klasické full bannery nebo speciální formáty typu roll-out, pop-up atd..

Občasné výjimky, jako jsou nahrazení titulních stránek serverů reklamou, se podle Ondřeje Turka budou vyskytovat jen velmi výjimečně. Důvod je nasnadě: proti takovému způsobu inzerce se bouří nejenom čtenáři, ale i vedení redakcí… (Zdroj: iDNES)

Mimochodem, iDNES uspořádalo pro svoje klienty druhý ročník curlingového turnaje. To je takový ten sport, kde se zametá před pekáčem jedoucím po ledě :) - fotogalerie je zde.

iDNES si pochvaluje Fincentrum

Po prvních šesti měsících lze začlenění finančního serveru Fincentrum.cz do rodiny serverů iDNES označit za úspěšné - to alespoň tvrdí Stanislav Holec, šéf iDNES. Toto tvrzení ilustruje čísly: Společný ekonomicko-finanční portál Ekonomika iDNES za tuto dobu výrazně zvýšil svou návštěvnost na současných více než 90 000 čtenářů za měsíc, ale i přes výrazné investice do rozvoje vykázal ve 2. pololetí loňského roku čistý auditovaný zisk ve výši 2,8 milionu Kč.

Plány ekonomické části iDNES do budoucna: pro letošní rok jsou předpokládány příjmy ve výši 14 milionů Kč a zisk ve výši 3 miliony Kč. Poznamenáváme, že to nejsou odhady za celý iDNES, ale pouze za ekonomickou část zpravodajství.

Zajímavou položku ve struktuře příjmů tvoří kromě bannerové inzerce i příjmy z on-line prodeje finančních produktů. Prostřednictvím Fincentra bylo jen v závěru loňského roku uzavřeno přes 1000 smluv na stavební spoření. Provize za uzavřené smlouvy  dosáhly téměř pětiny celkových příjmů. V závěru roku bylo započato s prodejem dalšího produktu – penzijního připojištění. (Zdroj: TZ iDNES)

Seznam bude mít Dovolenou

Ne snad, že by pracovníci Seznamu odjeli na hromadnou dovolenou, ale jde o další příjmový kanál spíše neinzertního charakteru. Na adrese dovolena.seznam.cz vyrostl web s nabídkou cest za dovolenou. Stránky pro Seznam dodává na.dovolenou.cz, spol. s r.o - takže nejde o původní projekt, ale o agregaci nabídek dovolených klasických cestovních kanceláří. 

To ale ničemu nevadí, Seznam se evidentně těší na provize, které mu poplynou z prodaných zájezdů. Příjemný vedlejší příjem k příjmům z internetové reklamy... (Zdroj: TZ Seznam)

HRAJ.CZ soutěže ceny

Společnost Rubl, provozovatel serveru hraj.cz se pochlubila svojí databází více jak 15 000 registrovaných soutěžících a názorem, že její server hraj.cz je největší zábavní server českého internetu. S tím by asi několik dalších serverů, jako třeba BonusWeb nebo Fudge, nesouhlasilo, ale takový už je úděl internetového PR.

Důležitější je, co Hraj.cz vlastně představuje – je to něco jako katalog soutěží o ceny, které na českém internetu právě probíhají. Nu a pokud nějakou takovou soutěž pořádáte, můžete si zviditelnění na Hraj.cz zaplatit a tím se dostat ke zmiňovaným více jak 15 000 registrovaným soutěžícím. Server právě 1. 4. oslavil roční výročí svého běhu.

Pro úplnost připomínáme, že další úspěšný server tohoto druhu najdeme na adrese Soutez.cz, provozovatelem je AMI Praha a server existuje od roku 1998. Výsledky jeho návštěvnosti nejsou publikovány. (Zdroj: hraj.cz)

Poznámka na závěr: můžete namítnout, že jsme příliš mnoho prostoru věnovali zprávám týkajících se vlastních serverů, tedy rodiny iDNES. Nebudeme váhat zařadit i jiné, když nám budou zaslány na redakce@technet.cz - pokud obsahem budou odpovídat rubrice reklama na internetu...





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

FarmaNaDlani.cz
Tipy na zajímavé weby: Kde nakoupit na farmách, ukáže interaktivní mapa

Čím dál víc lidí zajímá, kde se dá nakupovat lokálně a ne od velkovýrobců či zahraniční produkty. Pěstitele a výrobce snadno najdete na mapě FarmaNaDlani.cz....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.